Workshop day!

2012-04-17 / 19:53:12

Halloj!
Den här dagen började ca 06:48 då jag på något sätt orkade ta mig upp ur sängen för en trevlig dag på skolan som innehöll en workshop. Workshopen handlade om att vi delade in oss i grupper av fyra och fick därmed ett case att lösa som PR-konsulter.

Caset handlade om hur Mittuniversitetet skulle marknadsföra sig för att visa att det blivit ett mer näringslivs nära universitet. Vi skulle alltså spåna fram en kampanjidé, göra en målgruppsanalys, medieplanering etc..



Min grupp bestod av; Ellinor, Michelle och Emelie! Efter ca 6 timmar (vilket vår deadline var på) kom vi fram med idén "Vill du ha ett jobb? Starta här". Kampanjen gick ut på att bland annat anordna ett café på Sundsvalls torg och mycket mer. Det var riktigt kul att få spåna och få testa på hur det faktiskt kan gå till en vanlig dag på en PR-byrå.
På fem minuter presenterade/pitchade jag och Ellinor vår idé och under den resterande timmen lyssnade vi på de andras idéer, vilket var grymt intressant! Önskar nästan att ni skulle fått vara där och hört alla. :)

Min kväll kommer nu bestå av den där boken som ni ser på bilden. "Sveriges bästa PR" och jag ska ju nämligen vara bästisar innan denna kurs är slut. Självklart är Desperate Housewives ett naturligt avbrott.

Ha det bäst så länge!
//Erika

Kommentarer
Postat av: Rebecha

Hehehe VVT - Våga Vägra Twitter ;) Men får se, en vacker dag så kanske ;)

2012-04-17 @ 22:36:14
URL: http://rreg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0