Fjällen!

2012-08-25 / 10:39:17

I veckan var jag och min käre far till fjälls i två dagar och hade det allmänt soft!
Så här såg det ut!
 
 
Vi käkade massa goda saker, bland annat ravioli med fläskfilé (eller tvärtom). GOTT!
Men jag fixade även till äppelpaj, som även går att göra på trangiakök.
 
Äppelpaj - För två personer
2-3 Äpplen
5 digestivekex
Smör
Socker
Kanel
 
Receptet är som gjort för att göra på ett trangiakök och kan därför göras i en stekpanna (=spar på disk). Börja med att skala och skär äpplena i bitar, stek dem sedan i smör och socker, smaksätt med kanel.
Lägg dom på ett fat. Krossa digestivekexen och fli ner dom i den varma stekpannan tillsammans med mer smör (detta blir "pajdegen").
När det har gosat till sig så her du över smuldegen på äpplena. KLART!

 Sjukt gott blev det, speciellt med vaniljsås. :)
 

Åt vi bara? Nej då. Vi fiskade också!
Bör jag tillägga att jag hatar mygg?? 
Djungeloljan blev min nya vän. <3
 
 
Fick vi nån fisk då? Jo självklart!
Jag fick tre små öringar, men drabbades av sympati och släppte tillbaka dom (dom var väldigt små bör tilläggas). Pappa fick några fler, bland annat dessa godingar:
 
Det blev med andra ord några sjukt härliga dagar!
Tack för dom!
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0