1/12-12

2012-12-01 / 23:56:00

Vilken härligt snöig dag det blev!
 
Så här såg Sundsvall ut för någon dag sedan:
 
Idag såg det ut så här:
Det roliga var att all snö har kommit på exakt den 1 december! Är inte det helt otroligt roligt? Julkänslan infinner ju sig precis vid rätt tidpunkt.
Det här med traditioner är ju viktigt för mig, jag är en sån där person som säger "Det ska vara som det alltid har varit". Till exempel så brukar jag inte vara den mest stöttande personen när något i möbelväg ska förändras hemma i Strömsund. Men det kan ju faktiskt vara riktigt roligt med förändringar också, naturligtvis.
 
Men när det kommer till julfirande har jag en bestämd regel: INGET pyntande/julmusik/julkänsla förnst den 1:a advent PUNKT. Okej...jag kanske har lyssnat på någon jullåt och jag kaaanske har druckit julmust. Men känslan och pyntet kommer inte upp förnst imorgon.
 
Över till något helt annat. Det finns två saker som stör mig sjukt mycket när det kommer till att bo i en sån här lägenhet.
  1. Folk som inte respekterar tvättider.
  2. Folk som inte kan stänga en ytterdörr.
Idag fick jag vara med om båda dessa saker. Så jag när ilskan brände som mest skrev jag min allra första arga lapp.

Så här såg den ut:
 
Nej, det var inte meningen att den skulle låta så snäll. Men jag tog mitt förnuft till fånga. Tror dock det kan bli läge att skriva en till mindre trevlig lapp snart (det är ju tydligen fortfarande väldigt svårt att stänga en dörr för några av mina fina grannar nämligen).
 
Nej, nu gräver jag ner stridsyxan en liten stund och firar advent!
Ha en fin helg!
//Erika
 
 
p.s några riktiga guldkorn till grannar har jag såklart också! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0