Sabaton, Raubtier & Dynazty Stadshuset 5/12

2012-12-07 / 23:38:33

Kungligt.
Jag tror det ordet beskriver det mesta med den här kvällen.
Den var med andra ord fantastisk och innehöll såklart riktigt bra musik.
 
Michelle som har lika bra musiksmak som jag, joinade som tur var mig för att besöka stadshuset denna kyliga onsdag. Efter en lång dag med C-uppsatsskrivande så var detta precis vad vi behövde.
 
 
Dynazty var det första bandet att spela.
 
Efter rocken kom metalen i form av Raubtier.
 
Sabaton<3
 
Plus och Minus
+ Musiken
+ Folket
+ Känslan
+ Låtvalen
+ Joakim Brodéns mellansnack
+ Sällskapet i form av Mich :D
- Scenen (Bör höjas)
- Väntetiden på insläppet

Bästa låtarna
Även om alla låtar är bra, så gör sig vissa låtar ännu bättre live helt enkelt.
Raubtier - Låt napalmen regna ner, Kamphund & Sveriges elit.
Sabaton - Gott mit uns, En livstid i krig, Karolinens bön, Primo Victoria & Cliffs of Gallipoli
 
Dynazty hann vi faktiskt knappt höra, men det ansåg inte jag vara någon större förlust då jag är mer förtjust i metal än i rock (ja, det är skillnad).
 
Kvällens frågor
Hur många solglasögon äger Joakim Brodén?
Hur många likadana scenkläder äger Sabaton?
Varför har Pär Hulkoff sparat ut håret?
Varför väljer människor att ta på sig huvtröja på en konsert inomhus?
Sjukskrev sig de människorna som var fulla under kvällen till dagen efter?
Satte Stadshuset in extra vakter bara för att det var en metal/hårdrockskonsert?
Vem kom på att endast ha två människor i garderoben?
 
Så många frågor som söker svar. Hur som helst så var det en riktigt härlig kväll med massa hoppande och diggande. Måste påstå att jag är riktigt sugen att åka på Rockstad:Falun nästa år (en festival där både Sabaton och Raubtier spelar).
 
 
 
Tack för en super duper kväll Mich!
//Erika


 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0