Uttryck

2012-07-25 / 22:08:55

Alla har vi dom, något vi kanske säger jämnt eller nästan aldrig.
Hur som helst finns det många fina uttryck och några förfärliga.
 
Ett uttryck som jag personligen älskar är: "Jag ser ut som krig". Det låter så otroligt obeskrivligt passionerat på något vis.
 
Tyvärr har jag två uttryck som jag inte gillar alls (som jag absolut aldrig har använt) "Jag ska ta en bit mat", va då "en bit mat"??? Det är så otroligt ospecificerat uttryck att jag stör mig på det.
Det andra uttrycket är "Ikväll kommer jag att somna ovaggad" Ovaggad?? Som om man blir vaggad till sömns varje kväll? Nej tack till dessa uttryck.
 
 
 
Väldigt olikt mig att vara mer negativ än positiv, men enligt mig så är det så här ;)
Tack och god natt!
//Erika
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bälla

Jag är flitig användare av "duger i krig", fungerar till så mycket!

Svar: Absolut! Väldigt bra uttryck tysh ja :D
Erika Olofsson

2012-07-27 @ 19:30:14
URL: http://bellaht.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0