Communicare 2012 Dag Ett

2012-05-24 / 17:40:57


Communicare hålls som alltid i vackra Stadshuset här i Sundsvall. Det här är Spegelsalen där huvudspåret erbjuder massa härliga föreläsare.

Första föreläsningen höll Andreas Wilnerzon (informatör på Rosengårds stadsdelsförvaltning) och Mohamed El Abed (projektledare för utvecklingen av området Farsta). En intressant föreläsning om hur man vänder ett negativt-förknippat samhälle till ett mer positivt-förknippat.


Andra föreläsningen hölls av Jerker Swande (multikkonstnär) som höll en föreläsning om kroppsspråket och dess betydelse. Riktigt rolig och intressant föreläsning. Just därför tänker jag här med varna mina fina bröder att jag kommer vinna över er i poker nästa gång vi spelar (kroppsspråket är ca 70% av vår kommunikation).

Efter denna härliga föreläsning for vi och käkade burrito, något som var helt nytt för mig.



Efter lite käk så hörde vi på en föreläsning med Fredrick Federley (riksdagsledamot för Centerpartiet).

Han hade en föreläsning om partier och sociala medier. Mycket intressant! Dock märker jag att jag lyssnar bättre om föreläsaren har en bra power point, men föreläsning var överlag bra :)


Sista föreläsaren för dagen var med Emanuel Karlsten (frilansande journalist och konsult) Där hade vi en kille med en awesome power point. Föreläsningen var också väldigt bra, den handlade om sociala medier och företagens och journalisternas roll i den världen. Många kloka ord!

Så var den första dagen av Communicare gjord, imorgon väntar fler spännande föreläsningar. :)

Men min kväll är inte över på långa vägar.
Har ni sett den här tröjan nån gång så vet ni vad det handlar om:


Jag har varit funktionär för Dragons den senaste säsongen och ikväll är det funktionärsfest för oss som varit det! :) Så det ska bli riktigt kul. Köra Gokart och mycket mer med avslut på Biteline!

Så ser min kväll ut! Hur ser din ut? Länka din blogg i en kommentar vett ja :)
//Erika

Kommentarer
Postat av: Bälla

(maten ser så jävla god ut...)

2012-05-24 @ 19:16:36
URL: http://bellaht.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0