En helg i Ström

2012-11-14 / 01:02:07

Så är man tillbaka uppe i nästet på Södermalm och blickar ned över staden som lyses upp av höstmånen. Men det har varit några underbara dagar i kära Strömsund. Bara tanken att få röra sig på mer än 24 kvadratmeter gör ju den där 6 timmars resan totalt värt (och såklart att få träffa familjen ;) )
 
Detta är då "centrum" mina kära Sundsvallare. Värt att nämnas är ju att Konsum ligger till vänster, tyvärr ur bild. ^^
 
I Ström äter vi rosa gröt med mjölk, i detta fall till form av en kanin.
Klappgröt även kallad, världens godaste fluffiga gröt!
 
Åh tänka sig! Min kära mor måste ha visat framfötterna när det kommer till mode. Hon hade nämligen en one piece från typ..80-talet? eller hur var det? Lite annorlunda sydd och så.. men ändå!
 
Mamma gjorde även en übersöt bokmal som används som bokmärke. Jätte lätt att göra, så jag ska nog själv ta å göra en sådan.
 
Dagarna flög förbi i halkiga Jämtland, men jag har haft det superb! Träffat några söta vänner och brorsans familj såklart! Känner mig totalt utvilad inför C-uppsatsen, men mer om den får det bli i ett annat inlägg.
 
 
Resan hem blev som vanligt med buss och tåg. Sista delen av resan var riktigt rofylld då jag var i princip den enda på hela tåget (precis som jag vill ha det).

Kollektivtrafik är verkligen super bra för miljön och plånboken. MEN jag ogillar den verkligen p.g.a två anledningar: Illamående, ser jag inte vägen så jag nästan alltid vimmelkantig. Hur går det då med tåg? Det går bra, men läser jag i längre sträckor så blir jag yr.
Kontroll, att alltid vara beroende av tider och att bussen hinner fram i tid. USCH! Jag hatar att vara stressad (tror många kan intyga på den biten).
 
Nej, tänk er istället att inte vara beroende av alla dessa faktorer och istället sätta sig i en fyrhjulsdriven bil. Men den tiden kommer väl den med någon gång ^^
 
Tack och God natt!
//Erika
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0