*host host*

2012-11-19 / 22:48:51

Gårdagen förgylldes med avloppsrensning (JA, jag vill ha så sjukt mycket credd för det!) och städning. Denna måndag förgylldes av ett läkarbesök och mer skrivning på uppsatsen.
 
Förgylldes kanske är fel ord? Men det var faktiskt riktigt bra att få det gjort.
Har dragit på en hosta i tre veckor nu som inte har någon speciell förklaring.
Men den fick jag idag. 
När jag var tre år opererades mina halsmandlar bort för att jag hade svårt att andas. Efter det har jag inte haft många sjukdagar alls mina kära vänner! Fick nämligen världens bästa immunförsvar (nästan). PEPPAR PEPPAR.

Hur som helst dom där halsmandlarna var tydligen bra på att skydda någon form av hinna(eller nått) nere i halsen. Dessa har nu på något sätt blivit skadade/uppretade så därför hostar jag.
 
"Men du kan ju dricka varmt té eller varm mjölk med äggula för att lindra den, det är jätte bra!"  sa min läkare en aning för glatt medan hon berättade om att sångerskor använde det knepet.
 
Jag är ju inte den som inte lyder, så sagt och gjort.
 
Yuummie! Nä inte direkt, men det var inte så farligt som det såg ut.
Eftersom jag inte direkt kan plocka tillbaka mina halsmandlar (skulle aldrig falla mig in heller för den delen), så kan den här hostan tydligen komma lite när som helst om halsen blir uppretad.
 
Men det glädjande beskedet är ju att den håller på att bli bättre!
Tills den är borta får jag väl fortsätta dricka min ägg-mjölk dock.
Men lika glad för det är jag ^^
 
 
Någon annan som förgyllde min dag igår var ju helt klart min fina vän Frida som bara vips stod i dörröppningen och gav mig en påse av hennes otroligt goda foccacia.
Bortskämd man blir!
:'D :D :D
 
 
Tack och God natt!
//Erika *host*
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Vad otäckt det såg ut med äggula och mjölk ><. Har du prövat svart te med ingefära och honung? Smakar helt ok och är super för bråkiga halsar :)

Svar: Haha ja, men det var faktiskt helt okej ^^ Svart té dricker jag hela tiden, men jag bör helt klart pröva med honung och ingefära, lät riktigt gott :) Tack för tipset! :D
Erika Olofsson

2012-11-19 @ 23:49:40
Postat av: Ellinor

Vad otäckt det såg ut med äggula och mjölk ><. Har du prövat svart te med ingefära och honung? Smakar helt ok och är super för bråkiga halsar :)

2012-11-19 @ 23:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0