Att äta ett granatäpple

2012-10-26 / 21:34:00

Det är inte alltid så lätt om man inte vet hur man gör.
Men det finns två sätt!
Antingen delar man det mitt i tu och gröper ut kärnorna för hand (kladdigt), eller så köper man en smart "He-ur-kärnor-ur-granatäpplen-grej".
 
Om man har en sådan sak, så är det ganska lätt att få ur de goda kärnorna.
Jag köpte min på Coop (vart annars?), men vet inte riktigt vart de går att få tag på för tillfället.
Google brukar vara bra för att ta reda på sådant om ett annat :)
 
Du behöver ett granatäpple.
Granatäpplet ska gärna vara lite kantigt och behöver absolut inte vara slätt.
 
Här har ni min "He-ur-kärnor-ur-granatäpplen-grej".
 
Nästa steg är att skära granatäpplet mitt i tu (på rätt ledd).
 
Kan inte låta bli att älska denna bild.
Kärnorna ska vara blodröda, då är de som bäst.
Granatäpplet ska smakar ganska syrligt, jag gillar inte tranbär men jag skulle kunna tänka mig att de påminner om varandra, i alla fall när det kommer till mängd syra.
 
Lägg sedan en halva i granatäppel-saken, täck den med den röda gummi-grejen, och slå med något hårt. Jag kan absolut tänka mig att det här går att göra hemma på något annat vis, det är bara fantasin som sätter gränser. :)
Man får slå nån minut innan alla kärnor har lossnat,
men så här ska resultatet se ut:
 
Klart!
Super gott och super nyttigt!
:D
//Erika

Kommentarer
Postat av: sandra lind

EN SÅN MÅSTE JAG HA!!!!!

Svar: JAAW! En av de bästa uppfinningarna everrr :')Jag kan hålla utkik här i Svallet åt dig! :D
Erika Olofsson

2012-10-31 @ 08:55:41
URL: http://sandrahlind.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0