Halloween!

2012-10-30 / 18:35:47

Om jag skulle sammanfatta min helg mitt ord så skulle det bli "Spännande".
Mest för att jag nuförtiden använder det som "safe word", det går nämligen att använda det ordet hur som helst.
Ett neutralt men ändå mer positivt ord. ^^
 
Mina förberedelser för min lördagskväll pågick under en ganska lång tid, men jag blev riktigt nöjd med resultatet.
 
 
Innan det blev så här bra hade jag minst 3 prova-på-sminkningar och 2 prova-att-sätta-fast-morrhåren.
Det såg ut ungefär så här:
 
 
Morrhåren är fastlimmade med hjälp av något som kallas "hudlim", det finns nog att köpa lite var som helst men jag köpte mitt på en skämtbutik här i Sundsvall. Det är plastmorrhår från en kattmask som jag klippte tills jag blev nöjd med längden. Det blev nio morrhår på var sida för att vara exakt ;)
 
 
Även om det kändes som att man sprutat i botox i överläppen, så torkade limmet riktigt efter någon timme och man vågade röra mer på läpparna.
Alla andra färger som jag har i ansiktet är från en vanlig smink-clown-sats, förutom läpp och ögonsminket såklart. :)
 
Det var verkligen skit kul att lägga ner lite tid på att få det att se bra ut. Så bli en copycat vett ja! Vinnande koncept som funkar varje år ;)
 
 
Tyvärr var jag inte världens bästa på att ta kort under denna kväll. Men både geishor, uncle sam, cowboys, dödsängel och många fler karaktärer fanns med på denna förfest och självklart fler på kåren!

Tusen tack för en trevlig kväll och tusen tack för alla fina komplimanger!!
 
//Erikatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0