Påsk

2013-04-03 / 13:44:53

Hej hopp!
Före påsken var plugglivet lite slitsamt minst sagt. Därför blev det inte mycket skrivet här.. men efter några timmars skrivande så blev tentorna färdiga och min efterlängtade påskledighet tog vid.
 
 
Hem till Strömsund bar det av i en väldig fart...tyvärr hittade jag inte någon kvast, så det fick bli med tåg och buss. På skärtorsdagen vaknade jag upp i mitt gamla rum och tog mig ut på de soliga gatorna. Tulpaner, klädesplagg och linser köptes och dagen blev fullbordad med en familjemiddag.
 
Långfredagen som förr i tiden var en otroligt tråkig dag, blev en super solig vårvinter dag i Rudsjö på pimpeltävling. Det är lite av en tradition i familjen då vi alltid åker hem till min morfar efteråt. Alltid lika trevligt.. även om jag fick minimalt med fisk detta år (runt 100 gram).
 
 
På påskafton blev det pimpeltävling i Flykärn, vilket var svårfiskat. Men min kära mor tog faktiskt sig till en tredjeplats och jag till en femteplats, på blott 500 och 300 gram.
 
 
I Olofssons släktet tror vi inte på att fisken kan simma, därför borrar vi runt sjöar för att hitta fisken.
- Ett sant Olofssonskt ordspråk.
 
En stekpanna rikare blev jag av dessa 300 gram. Dagen förgylldes med en härlig familjemiddag och dans i Laxsjö med Linnéa och Sofi. Trevliga tider med massa dans och härliga människor.
 
Påskdagen, blev bästa pimpeldagen! Jag, Pappa och brorsan for till Kakuåsen för att pimpla i 2 ½ timme och självklart hade vi en interntävling..som pappa tillslut vann på sina 1800 gram. Själv drog jag fina abborrar och landade på en femteplats på 1416 gram. På dessa gram vann jag två par datorhögtalare. Kitching!
 
 
Tur med vädret kan man lugnt sagt säga att vi har haft!
 
Annandag påsk, spenderades på Klövsjön med familjen.
En super duper dag, med skoteråkning, pimpling och maaat. Mat blir ju helt klart godast när den äts utomhus. Eller vad tycker ni? ^^
 


Sen blev det hemfärd till Svallet igen.

 
Men det har varit en helt fantastisk påsk, det var längesedan man fick så här mycket friskluft tror jag bestämt ^^ Tusen tack för en super helg!
Med ny energi ska jag nu ta mig an de sista kurserna.
Retorik och Strategisk kommunikation C2 står på schemat.

//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0