Rör ihop de bah!

2013-04-12 / 17:22:21

Kakor och tårtor och sockerbomber i all ära. Snusigt goda bakverk som väntar på att smältas mot tungan.
Bara tanken gör ju att det vattnas i munnen, men om du är precis som jag... är lite omotiverad till recept som går över en sida och som har tusen moment att gå igenom...
 
...då kommer du älska min "Rör ihop de bah-kaka".
 
Rör ihop de bah
100 gram smör
2 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
 
Smält smöret och använd samma kastrull (spar på disk) att röra ner de övriga ingredienserna i. Sen är det bara att smaksätta med precis vad du vill. Till exempel är bär, kardemumma eller kakao himlarns fina ingredienser. 
175 grader, andra falsen i ca 25 min. KLART!

 


Nått annat som är gott är amerikanska bananpannkakor! Frida bjöd mig på sånna här om dagen och det var svårt att sluta äta vill jag lova. Recept på detta hittar ni ---> HÄR

Ha en fortsatt härlig fredag!
//Erika

P.s DRAGONS är i SM-final!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0