Victor's Piano Solo

2013-02-25 / 23:06:54

Rubriken jag nyss skrev är laddad med känslor för mig.
Victor's piano solo är en låt jag spelar på piano, en av mina favoriter för att vara exakt.
 
Den är sorgsen och det tog tid att lära sig den... men när den satt (någorlunda) så blev den så otroligt vacker. Det är en låt som man måste spela med känsla och ett lugn, annars blir den inte bra. Jag tror jag tråglade med den i minst ett halvår? Innan den blev bra.. och jag blev nöjd.
 
Det är inte ofta jag sitter vid ett piano nuförtiden. Men hade jag haft ett i närheten ikväll så hade jag nog sannolikt spelat Victor's piano solo, även om det skulle ta lite tid att komma ihåg den helt.
Mitt inlärningssätt sitter i fingrarna och i noterna, jag kan inte spela utan noter med andra ord. Men det passar mig utmärkt även om jag inte blev något musikaliskt geni. ;)
 
Så här låter början av låten jag höjer till skyarna:
 
 
Ha en fin måndagskväll!
//Erika
 

Kommentarer
Postat av: Weronica

Åh! Corpse Bride är ju en av mina absoluta favoritfilmer, och jag älskar verkligen musiken! Du måste ju spela just denna för mig nån gång!

Svar: Ja! Den är superb! :') Oj! Haha.. smickrande! Men ja vet inte om ja kan hehe ^^ Men kanske nåån gång :D
Erika Olofsson

2013-03-01 @ 17:10:00
URL: http://weronicag.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0