Wakoo

2013-02-09 / 19:10:00

Igår tappade jag känseln i fingrarna, hörseln & talet försämrades och ett stycke ögonmigrän slog mig, hårt.
 
Igår var även dagen då jag skrev att jag "kan" slappna av och att jag är "duktig" på det. Det stämmer i för sig i vissa fall, men igår var inte inlägget att skriva dessa ord. Jag hade en super bra eftermiddag med massa avslappning, men inom loppet av några sekunder raserades denna vackra idyll.
 
Egentligen var det nog inte så konstigt, för lite sömn, för lite vatten, ett raseriutbrott (hehe inget allvarligt dock) och lite städning. Min kropp ville med andra ord sätta mig på plats. Kroppstemperaturen höjdes och mitt synfält förminskades. Jag har varit med om det förut, så efter lite sömn brukar det bli bättre. Men inte denna gång.
 
Det kändes ungefär så här (bild från uppsatsskrivandet). Känslorna var detsamma.
 
 
Försök nr 1. Alla vet att isbitar kyler. Jag tog en sådan och förde över ansiktet och ögonen. Det slutade med att den smälte utan att hjälpa speciellt länge.
 
Försök nr 2. Frisk luft! Jag gick ned till Mich för att se på film. Hjälpte icke.
Nu hände dock det konstigaste jag varit med om. Jag hör hur Michelle pratar med mig, men min hjärna vill inte riktigt förstå orden. Jag hör hur jag själv fummlar med ord (bör kanske tillägga att jag var spiknykter) bland annat kallade jag Popcorn för Pepcorn, utan att förstå varför. Med andra ord nästan omöjligt att ha ett vettigt samtal med mig.
 
Försök nr 3. Dricka té. Jag älskar té och tänkte väl att det kanske kan få mitt huvud att slå tillbaka den där spiken som nyss flög ur. ICKE.
Istället börjar jag nu tappa känseln i tummen (ni vet myror liksom), detta fortsätter till nästa finger, och nästa och nästa...tills mina läppar börjar pirra.
 
Försök nr 4. RING HEM! Lite uppskakad ringer jag hem. Efter några fina ord och förklaringarna: Ögonmigrän och hyperventilering. Bästa tipset blev: Ät godis.
 
Försök nr 5. Äta kladdkaka och popcorn. Nu börjar det mesta släppa, jag kan hålla ett normalt samtal med Michelle, känseln kommer tillbaka och även om huvudvärken är kvar så mår jag helt okej.
 
 
Skönt! Det blev några traumatiska timmar, men efter lite sömn så är jag nu helt återställd. Den största boven i dramat var nog stressen tror jag.
 
Hur som helst, så blev den här lördagen 100% bättre.
Totalt perfekt! Självklart rundar vi av den här lördagen med melodifestivalen, choklad och kanske en drink?
 
Ha en super fin kväll!
//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0