Gatufesten

2013-07-14 / 12:32:54

Dunder som precis har avslutats i Strömsund, kunde inte jag delta i på grund av jobb... verkligen skit trist, då jag hade velat träffa alla jag vänner och bekanta igen. Men så kan det vara ibland. Får helt enkelt ta igen den tiden senare i år :)
 
Men gatufesten förra helgen var jag på iaf.
Den började lite så här..
Efter lite jobb så tog jag mitt pick å pack och satte mig på en gräsfläck utanför Förrådet med lite vänner. Surplade vin och pratade om allt och ingenting.
 
Sedan bar det av ner på stan.
Där såg vi Legends Voices of Rock.
Fick höra bland annat "I surrender" med Rainbow och "Africa" med Toto.
 
Citerar från Wikipedia (den mest trovärdiga källan eveeerr):
Legends Voices of Rockär en konstellation där flera legendariska sångare framför sina respektive största hits, i samma show, med samma band. Konstellationen varierar och i konceptet ingår artister som belönats med Grammy- och platinautmärkelser, såsom Bobby Kimball (originalsångare i Toto), Steve Augeri(ex Journey), Joe Lynn Turner (ex Rainbow, Deep Purple), Bill Champlin (ex Chicago), Fergie Frederiksen (ex Toto), Bruce Kulick (ex Kiss), Robin Beck m.fl.

 

Riktigt bra var det i alla fall. Speciellt att få höra Totos låtar live. Man har ju rockat loss till de låtarna några gånger hemma i läggan liksom ;)

Från härlig rock till den här generationens musik. Maskinen!

 
Konstrasternas konstrast.
Från att ha lyssnat på härlig "gubb-rock" till att gå till en annan scen och lyssna till "electro-hiphop" känns kluvet. Men fortfarande skit bra!
 
Sista bandet var Teddybears, som körde lite gamla hits. Bra som vanligt :)

Det blev rätt smockat (minst sagt) i öltältet på kvällskanten.
Men en riktigt bra kväll må ja säga, tack för den alla inblandade! :)
//Erika



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0