Bruce Springsteen

2013-05-14 / 22:51:59

Snabbaryck-helgen-delux vill jag kalla denna helg.

Ställde klockan på 05:45 på lördagsmorgon. Tog mig med snabba steg i ett regnigt Sundsvall till centralstationen. Väl inne i tåget fick jag såklart sällskap av ett otroligt tråkigt medelålders par.
Gav mig på ett försök att hälsa, fick ett kort "hej" tillbaka. Ögonkontakt var förbjudet och att prata var det inte tal om. Jag gav upp och satte i hörlurarna i öronen och försökte sova till tonerna av danska klassiker.
 
 
Sen vare bara å vänta på Herr å Fru Olofsson, som så otroligt tok snällt bjudit mig på hela resan plus biljett till Bruzan.

= Tacksam tjej!
 
Vi tog oss efter en stund till Friends arena. Det var minst sagt MYCKET folk. Men trotts att vi var mitt i Sthlm på ett stort event så hittade såklart päronen folk från både Strömsund och Backe, vad är oddsen? ^^

<3
 
Inne på arenan satt vi nästan högst upp, nästan så man fick svindel. Men bra sittplatser med bra utsikt minsann.
 
När folket började fyllas på så började de längst fram med vågen, så det var lite kul att vara med i. Men sen efter en liten stund så kom hela E street band med Bruce i spetsen.
Många sjukt bra låtar blev det. Många från albumen "Born in the USA" och "Wrecking Ball", vilket var en  riktigt bra blandning av låtar.
 


Riktigt roligt var det att få se en så pass stor artist med bra låtar uppträda. Bruce är en jätte bra liveartist och bjuder gärna på sig själv. Själv har jag ingen jätte koll på Bruce, men jag diggar hans låtar som min mamma var först med att introducera för mig.
Himlarns fin kväll blev det minsann!

 
Dagen efter tog jag bussen till Svallet igen. Till min åksjukas glädje fick jag mig en plats längst fram och kunde lugnt ta mig hemöver med Springsteens bästa låtar dunkande i öronen.
 

//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Shit vad mycket foolk! :D

Svar: Ja verkligen! Åh kul att du hittat till min blogg Sanna, har du någon som jag kan följa tro? :D
Erika Olofsson

2013-06-01 @ 02:08:09
URL: http://almostfamous.spotlife.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0