En helg går fort

2013-05-20 / 00:56:25

Ännu en snabba-ryck-helg har gått oss förbi.
Strategisk kommunikation C2 har varit veckans prio nr. 1, vilket har varit roligt. Så i torsdags var det jag och mina gruppizkompizar som tog oss en pause, satte oss ute i fina vädret och käkade glass. MÖMS!


Frida och Christina i glassigt väder vid Mittuniversitetets med utsikt över ån.

Plötsligt såg jag något i vattnet, något grått... min första tanke var fågel... men nej, det måste ha varit en hund? Jag petade på Frida och pekade ut över vattnet när huvudet plötsligt försvann. Var det ett sjöodjur vi hade sett?
Nej, riktigt så var det inte, men en riktigt super söt SÄL!


Det var lite svårt att få bra bilder, men lite coolt och lite oroande var det att se det lilla livet dyka fram lite nu och då. Vi ringde faktiskt polisen, men deras svar förblev att "sälen kan simma ut till havet om den vill". Jaja, vi får väl lita på deras omdöme och hoppas på att sälen hittar hem igen.

Efter denna konstiga men roliga eftermiddag for jag hem till Strömsund. Sorgligt nog av anledningen begravning. Men efter en härlig familj-catching-up så spenderade jag  torsdagskvällen hos brorsan och Malin. Träffade då på gosedjuret, nytillskottet och gråhunden Dunder.
Söt, inte sant?



Fredagen började med brorsbarnsbus och fortsatte med begravningen av min fina farmor. Trotts sorglig anledning, så var det roligt att få träffa mina kusiner och släktingar igen. Det blir ju nämligen inte så ofta numera.

Strömsund visade sig av sin bästa sida medan jag vistades där.


Men lördag förmiddag befann jag mig i Sundsvallet igen och här är det betydligt grönare minsann.

Lördagen och Söndagen spenderade vi på skolan och skrev på kommunikationsplanen. Riktigt effektivt!
Men lördagskvällen spenderade jag med Ellie och Lisa och såg Eurovision. Trotts tunga ögonlock kom vi fram till att rätt låt vann.
Men söndagen blev inte sämre minsann. Efter denna produktiva dag kom Frida på den goda idén att vi borde bada och därmed slå förra årets rekord.

Sagt och gjort! Sidsjön fick på kvällskanten besök av två peppade tjejer.

 
Kallt var det ^^ Men helt klart värt och riktigt skönt efter en stund.
 
Men hockeyn då??
Jo, jag såg faktiskt på den jag med minsann. VM-guld, mjukglass, chips och popcorn med fina vänner. Inte illa, inte illa!
 
 
Men nu är ögonlocken lika tunga som blyklumpar, så nu blire tack och god natt.
//Erika
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0