En vanlig dag

2013-10-21 / 22:17:23

Den grå vardagen, är den så grå egentligen?
Så här ser min vardag ut:
07:15 - Vaknar och har en lagomt lugn morgon.
08:50 - Cykla till jobbet
09-18... - Jobbar med nästan allt som finns att göra i ett aktiebolag.
18:15 - Cykla hem.
19:35 - Gör allting annat än det som behöver göras.
 
Men är inte det lite tanken med "fritid" också?
Ja menar...varför ens uppfinna konceptet "fritid" om man inte får göra vad som helst med den tiden?
NÄÄÄ för då vare någon som kom på att man måste äta, diska, städa..och träna såklart. Som tur var fanns det någon som uppfann "diskmaskinen" och så löste sig världens problem.
 
Yes, det måste vara lösningen på min s.k. tidsbrist.
Diskmaskin. Mmmh... smaka på ordet..
det smakar... fritid...
 
och så är cirkeln sluten.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Har också funderat på det där med fritid.. känns snarare som att det finns massa krav man skall uppfylla. Hålla ordning på ditt hem, matlagning från scratch, träna, vara social, och hobbies. Man måste ju ha en meningsfull hobby, apparently! Ingen rast och ingen vila!

Svar: Håller helt med! Därför känner man sig alltid lite misslyckad när man inte hinner/orkar göra något av dessa krav.. känner jag i alla fall. Vilket är skit synd, själv föredrar jag en kväll framför tvn med té, då väntar jag nog gärna med disken ett stund till istället.
Erika Olofsson

2013-10-22 @ 18:33:11
URL: http://doberck89.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0