Megainlägget med tillhörande bildbomb

2013-09-01 / 23:38:23

Fullt ös medvetslös! Nä men det har hänt mycket under dessa veckor mina kära vänner.
  • Flyttat till större lägga
  • Fått jobb som VD på Kårhuset i Sundsvall
  • Festat med gamm-vännerna i Östersund
  • Varit kattvakt
  • Varit på min första GIF-match
  • Haft besök och övernattning av fina vänner
 
Sjukt kul! Först och främst vill ja ge mitt varmaste och största tack till mina föräldrar som hjälpte mig att flytta, städa och därefter gav mig en NY cykel :''') Evigt tacksam!!
 
 
Den andra cykeln (den som inte blev stulen) , ställde vi ut, olåst till bättre behövande.
Sist ja gick förbi var den faktiskt borta! :)
 
Lite fler bilder kanske?

Sa adjö till OG = Flyttkaos
 
Fina minnen har skapats på dessa 24 kvadrat.
Men studentläggan ersattes av en mycket god kandidat, en pärla på 44 kvm.
 
Apropå gula kläder, så har jag ju även spenderat hela sommaren på Ikea. Det har känts super kul att ha varit där, roligast var nog att få träffa så mycket folk varje dag. :)
 
En annan bra sak med IKEA, förutom kunderna, arbetskamraterna m.m. är personal rabatten. Mitt ekonomiska hjärta slog dubbelslag när jag först hörde att detta fanns. Perfekt när man precis flyttat till ny lägga.
 
Grejen med att ha flyttat till en lägenhet där man faktiskt kan gå mer än tre steg UTAN att komma in i köket, är att man vill göra allt fint och snyggt. Tog därför och gjorde om lite det första jag gjorde:
 
Blev fantastiskt bra! Kände mig riktigt händig vill jag lova... men man är ju som van när man har ett MVG i träslöjd på högstadiet i bagaget. Jajjemän! ;)
 
Tyvärr har jag inte så många fler bilder på läggan, men det kommer vill jag lova. ^^
En bild på ett av mina bästa inköp på IKEA ska ni dock få vila ögonen på.
 
Denna släpade jag på en full buss, en varm sommardag. Mmmh.. populärt bland mina medresenärer.. eller inte ^^
 
Efter inflytt drog jag mig till Östersund, till mina fina vänner Rebecha, Serena och Linnéa. Där plockade vi jordgubbar, åt super god mat, drack gott och festade loss.
Varning för bildbomb.
 
Kvällen slutade helskumt! En grabb gav oss sitt bankkort samt kod och sa "Köp vad som helst men under 3000". Vi tog därför och beställde in lite hederlig fanta och rosé. Haha en fantastiskt rolig kväll blev det på G3 med andra ord. Helgen avslutades med massa té hemma hos Serena, innan det var dags för mig att åka hem och börja mitt nya jobb.
 
Ungefär så här såg jag ut när jag kom hem från första dagen på Kåren.
 
Det känns med andra ord riktigt kul! Nu har jag dessutom jobbat ca 2 veckor och har nog inte fattat än att jag kommit in i arbetslivet på riktigt. Känns skumt och kul!
Arbetsuppgifterna på Kåren är ytterst varierande, allt från sociala medier, administration, lite ekonomi till städning och agera bartender. Som tur är får jag gå med förra VDn några veckor till, det är svårt att flyga utan instruktionsbok liksom.
 
Mer då? Nu när ja ändå är inne på ett jätte-inlägg.
Har haft besök av Linnéa en sväng, som tog sig hit från stan (Östersund). Skit kul!
Å nu i helgen fick ja sällis av Frida, som flyttat till Hudik. Helt sinnes vad alla mina vänner flyttar omkring, vilket inkluderar mig själv... Känns jätte skumt. Men allt blir väl lite mer normalt om några månader kanske? ^^
 
Kikade även på giffarna mitt i veckan.
 
Det tog tre år, men som tur var har jag en fin vän som drog med mig. Super najs, trotts förlust.
 
Kattvakt, har jag även varit i helgen!
Till två busfrön kallade Lilly och Fia. Super kul och jätte mysigt!
 
 
 
Mmh! Nu laddar jag inför en ny vecka på Kåren, vilket kommer innebära massor av jobb, massor av kul, och nya erfarenheter. Ska till och med vara bartender på fredag, men det ska nog gå bra hoppas ja ^^
 
Ha en fortsatt fin kväll/natt/morgon!
//Erika
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tusen tack för hjälpen med katterna :) Har oturligt inga pengar på mobilen för tillfället, så jag skriver här istället och frågar om du har lusta att komma över på en kopp te i veckan? Så kan du också lämna nyckeln tänkte jag :) Kram

Svar: Shit va seg ja är på att svara! ^^ Men det var bara kul! Å roligt att träffas över en kopp minsann :D kram
Erika Olofsson

2013-09-02 @ 10:28:39
URL: http://www.dawndesign.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0