En tisdag.

2014-08-19 / 22:57:53

Älskar att jag var tvungen att dubbelkolla vilken dag det var.
Dagarna på dagarna.
Dom går lite in i varandra, har inte riktigt släppt min semester.. den sitter i ryggmärgen och har svårt att ta sig loss så att säga. Därför blir mina mornar långa men stressen slingrar sig kring ett ben i taget likt en orm som man önskar att man kunde sticka ihjäl med ett vasst knivblad.
 
Nä hua! Nu blev det lite djupt va?
Nä men ibland känns det verkligen så, man vill inte ha den där stressen helt enkelt. Försöker på alla dess sätt att förebygga den, genom kommunikation, planering etc. Men det räcker med så lite för att stressen tar nytt tag.
 
Vad gör man då?
Vad gör vi människor som ibland stressar upp oss till tusen? Hur slappnar man av?
Här är mina hemlisar:
  • Té - Blev ni förvånade?
    Det finns faktiskt inget som jag blir så lugn av som té. Det rekommenderas.

  • Förmågan att glömma och koppla bort.
    Tro mig, det är både bra och dåligt att glömma saker. Det bästa är när man helt enkelt kan "stänga av", jag har berikats med denna förmåga, så länge jag tillåter mig själv att göra det. Så fort jag går utanför jobbdörren, försvinner den världen och jag går in i min fritid. Koppla bort, koppla ur och koppla av.

  • Träna  - Jorå, hitta en sport som passar dig (tog många år för mig att hitta min). Under dom timmar/minuter du tränar så är det i princip omöjligt att tänka på något annat.

  • Ett stycke bok eller annan sysselsättning.
    Att läsa, se en film, lösa sudokus, betala räkningar etc. Allt som gör att din fokus behövs till iaf 80%, gör att du fokuserar på endast detta = Slappnar av och tänker bara på det.

  • Förmågan att tänka på ingenting.
    Är du en person som har lätt för att somna? Då har du nog lätt att tänka på ingenting. Att somna kan vara en konst. Koppla bort, koppla ur, koppla av.

  • Umgås med vänner.
    Vilka är bättre på att få en att fokusera på annat än sina vänner?
 
Några små tips blev det minsann.
Hoppas något funkar på dig med.
 
 
Över till något helt annat! Det här tycker jag är rätt coolt:
 
 
 
 
Lite kul att få bli publicerad av Rockstads FB-sida samt att få vara med på en bild som Rockfotografen Satanja tagit.
 
Så har denna tisdag förflutigt.
En trevlig tisdag som avslutades med att få träffa Lisa och att få dricka té såklart.
Kan även hända att jag fastnat i Paradise Hotel.. kanske ^^
 
Hopp å Hej!
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0