Semester semester badubidubah!

2014-08-12 / 00:31:00

- Precis så sjöng jag och min familj när det var semestertider. Oftast i bilen på väg till någon trevlig ort och självklart med någon trevligt okorrigerad dans.
 
Semester.
Denna gång tog faktiskt tåget mig enda fram till Östersund, utan förseningar. Trevligt!
Strömsund blev resmålet även om det Yrades i Östersund.
 
Det var verkligen kanon att få komma hem en sväng. Älskar att få dricka té i en lugn miljö med fina människor runt om mig. Å denna gång var lite speciell då även Tobbe var hemma. Så det var kanon att få träffa mina bästa bröder med familjer! 
 
Va även tvungen att ta ett spännis-kort. Bröderna blev lite halvhuvad, men håll tillgodo (en annan har ju hittat muskler.. dom bah kikade fram en dag).
 
 

Fick även träffa Isabella, Spock och Mads! Hur kul som helst att vi faktiskt hann träffas en sväng!
Foto: Hann träffa Erika innan vi åkte!
 
Något jag dessutom har sysselsatt mig med under denna semester var att lägga pussel (och dricka té - mvh téjunky):
 
 
1500 bitar sysselsättning.
 
 
Mer då? Jo jag hann ju såklart med att ta några egopics.
Här är ett omedvetet försök till att likna Audrey Hepburn:
 
 
En annan, soldyrkande bild:
 
Samt en med norrlandsflaggan vejjande i den friska jämtländskaluften.
 
Några dopp i sjön hann vi även med och härliga middagar ute i gräset.
Om jag bakade?
Jajjemäään! Här är en av mina skapelser (stolt):
 
 
Ett stycke kladdkaka med chokladbollssmet, grädde och hallon. 
Kladdigt deluxe! Smarrigt värre!
 
 
 
Hann även med en sväng till Östersund!
Emma tordes åka med mig t.o.m, vilket är ganska underhållande emellanåt. ;)

 
Mot Östersund för att träffa Linnéa, Serena och Recha!
Det blev god mat på en trevlig restaurang, massa snack och en hel del té. <3
 
 
En sjukt trevlig kväll som avslutades med massa blixtrar och dunder.
 
Jag har med andra ord haft några helt fantastiska dagar i Strömsund med allt man kan tänka sig. Från umgänge med familj och vänner till god mat och bakande.
Men ett sorgligt besked nådde tyvärr mina öron på tisdagen den 5 augusti. Världens finaste Nicco fick somna in, då en tumör blivit allt för stor.
 
Dagarna innan, när vi inte visste något, besökte jag brorsan och hundarna, dessa bilder togs då.
 
 
 
Fina Nicco, världens lojalaste och snällaste hund som faktiskt botade min hundskräck. Men ett minnesinlägg kommer lite senare minsann.
Det är inte lätt att mista en familjemedlem.<3
 
Mina dagar har nu återgått till det normala. Första dagen på Kårhuset gjordes idag, vilket kändes bra. Men riktigt normalt ska det inte bli förnst nästa vecka. Ty denna vecka består till stor del av Rockstad:Falun, som jag och Michelle har längtat tusan till!
 
Det kommer bli kanon!
Men först behövs lite sömn.
God natt!
//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0