Dunderhelgen + Sundsvallsmåndag

2014-07-15 / 00:19:31

Vilken toppenhelg det blev! Varmt och skönt, med många fina människor.

Dock började den mindre bra. Mitt tåg skulle gå 14:08, det slutade med en tre timmars väntan på en ersättningsbuss som tillslut kom.

- Norrtåg: "Nej, alltså vi har bekräftat bussarna, vi vet bara inte när de kommer"
- Jag: "Men då bör ni ju kunna ringa upp dom och kika om det kommer någon buss nån gång?"
- Norrtåg: "Nej.. alltså vi har inte fått något nummer till dom, kan tyvärr inte säga när det kommer någon buss, men vi mailar på dom så mycket vi kan."
- Jag: "Men ring dom!"

Aa.. lite så gick konversationen.. älskar "icke-kommunikation" som denna typ.
Efter mycket om och men kom det äntligen en stressad supersnäll busschafför.
Han sa bland annat detta:
"Jag vet inte vart något ligger så om någon vet vart järnvägsstationerna är får ni gärna komma fram och berätta det" <3
Stackarn, men han kämpade på och jag kom fram. :D
 
Några härliga Dunderdagar blev det, med massa sol och bad och lite marknad.
Fyndade faktiskt en ring för 20 kr, gissar att den snart blir mer koppar än silverfärgad..men en tjuga var det värt ^^

 
 
 

Käkade förresten kesfil i helgen! Suuuuper gött!!

 
Första Dunderkvällen befann jag mig hos fina Malin!
Hur trevligt som helst!
 



Träffade även på Johan och Linnéa, innan fötterna begav sig mot campingen och tillslut öltältet med Sofi. Kändes så skumt att inte ha med sig någon jacka ut? Brukar ALDRIG hända annars ^^
//Alltid_redo_91


(Världens största måne)

Andra Dunderkvällen! Sjukt mysigt att sitta vid Kajen och kika på folk innan vi tassade vidare till området.




"Ställ dig där" vi var lite oense om vart bästa kameravinkeln var. Men det löste sig fint ^^




Min söndag spenderade jag bland annat i en hängmatta.


Sedan blev det hämfärd och till min stora glädje: EJ med buss.
Glada nyheter för en halvtrött brud. Det blev några riktigt fina kvällar i Strömsund minsann är verkligen super nöjd med dessa, men att få somna i sin egen säng var riktigt skönt.

Måndag!
Tror aldrig jag har svettats så mycket som jag gjorde denna dag. Hua!
Men det blev rätt mycket gjort, innan jag, Patrick å Mange for till en strand och badade... eller jag badade rättare sagt. Det var helt perfekt väder för bad, t.o.m havet var varmt och vågorna relativt stora.



Senare blev det kubb och fotboll med ett härligt taggat gäng!
Mange, Anders, Olle, Patrick, Maria, Eve, Anna och Amanda.
 
Himlarns fint liv.
Så nu rundar jag av kvällen med en tékopp.
En kopp Söder té blev det minsann till tonerna av "Brown eyed girl", solen har inte riktigt gått ned och sängen kallar. Mmh..
 
//Erika
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0