2014-07-26 / 11:39:37

"Hur kan du dricka té mitt i sommaren??"
"Det är ju ap-varmt ute??"
 
Mmh.. my sweet passion of tea.
 
 
Minns mycket väl mina icke-glansdagar som icke-tédrickande norrländsk hona. Hur vatten, saft och mjölk var de enda beståndsdelarna av törstsläckande drycker. Min åsikt kring té var "smaksatt varmt vatten".
 
Men så kom den där julen då min kära bror + fru gav oss den omtalade vattenkokaren. Skeptiskt kikade vi igenom instruktionsmanualen. Den var vit vill jag minnas och tog inte alls lång tid på sig för att koka upp vattnet.
 
Mina läppar hade förknippat detta varma vatten med 'ont i halsen'. För vem älskar inte när denna varma dryck värmer upp en ond hals? Kanske med en droppe honung i?
 
 
Men nu fanns det ju en härlig vattenkokare i köket. Plötsligt blev 'koka vatten' någonting som gick på en grisblink samt lite coolare än rostfria kastruller. På något sätt blev det då standard att börja dricka té, tro mig, det var inte gott till en början.. precis som så mycket annat här i livet är.. fick man vänja sig vid smaken.
 
 
Lipton Forest Fruit, det första téet som kickade igång mina smaklökar till nya nivåer. Mmh.. detta underbara té som absolut inte behövde avnjutas med någon honung eller mjölk.
 
Så började min téresa som än idag fortsätter mot nya höjder. Svarta frukttéer förgyller mina kvällar med några uppstickande smaker som 'champange' och 'söder té'.
 
 
För er utan någon som helst passion till té, var detta inlägg helt meningslöst för er att läsa. Jag har med andra ord slösat bort 1-2 minuter av ert liv. Det är helt okej, kanske har någon av er därute blivit nyfiken på denna ädla dryck och bestämmer er redan imorgon för att sätta guldkant på tillvaron med en vattenkokare?
 
Mmh ^.^
 
//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0