Hell week & Wonderful weekend

2014-06-10 / 02:00:00

Min första del i detta inlägg kommer innehålla klagande/konstaternade p.g.a haft en riktigt jäkla "Hell week".
Det är helt frivilligt att kommentera gulliga saker.
För er lättnad har jag skrivit exempel här nedan som man enkelt kan klippa ut och klistra in i kommentarsfältet. Det är helt ok.
 
"Jävlar Erika, du göre så jäkla bra!"
"Shit pommes vilken arbetsmyra du är, bra jobbat!"
"Skulle inte tveka att anställa dig"
 
 
Bra så? oki.
Haha, nej men seriöst det har varit en spännande vecka.
Förklaringen varför jag inte skrivit "grattis" på FB till er som fyllt år, varför jag varit seg på att svara och allmänt icke-kontaktbar är detta:
 
Fredag: 09-23
Måndag: 09-22
Tisdag: 09-21:30
Onsdag: 09-02
Torsdag: 11-01
 
"Seriöst Erika, varför jobbar du så sjukt med gratis övertid?"
Anledning 1. Det skulle inte funka om jag inte gjorde det.
Anledning 2. Jag har ett rykte att skydda.
 
Jag skulle aldrig kunna släppa det ansvar jag åtagit mig.
Men ska väl också berätta att jag nu kommer få en väldigt lugn sommar med mindre arbetsuppgifter.
 
Min Hell Week bestod alltså av planerande, mailande, kommunikation, vara bartender, serveringspersonal osv. Har dessutom märkt att jag jobbar väldigt effektivt under lite stress.. skulle dock inte rekommendera detta under en längre tid.
 
Men veckan har trots övertid gått bra, jag är nöjd med min prestation.
 
Men INGEN var gladare än jag att därefter kl 01 på torsdagen få möta upp Sofi på centralstationen.
 



Wonderful Weekend
Kärlek till denna helg. Aldrig någonsin har jag känt mig så ledig. Så fri. Så glad och avslappnad.
Jag och Sofi sov till typ 12 på fredags"morgonen". 
Efter några bananmackor tog vi oss ned på stan där nationaldagsfirandet var ett faktum. 
Shoppade lite och satte oss på Invito å tog en drink... eller två.
 



Käkade världens godasta pasta och efterrätt samt NJÖT av livet. Ja, det var ett Caps-Lock moment.
Kände verkligen att livet log åt mig hela den här helgen.

Efter en fantastisk eftermiddag gick vi och handlade jordgubbar, mer bananmackor, kakor osv.
Massa gött som man ska ha en ledig helg.
Därefter satte vi oss i gräset (bra initiativ Sofi) och drack baileys och käka upp däh.
 
 
Lördagen bestod av att få träffa Linnéa och Johan och käka frukost med dom.
Super trevligt och fint tajmat!
På kvällen hade jag min uppvisning i Pole Dance, nivå 2. Vilket var kanon kul och nervöst.
Tricken är svårare än i ettan och de största problemen är att alltid ha bra grepp samt komma ihåg och orka rutinen. Men det var super kul och det var riktigt kul att få se de andra grupperna.
 

Bartömningen på Kåren flöt på galant på kvällskvisten och jag å Sofi hade en kanonkväll!
Bästa helgen på länge måste jag säga, har verkligen kunnat koppla av och tänka på absolut nadaa. Sjukt skönt och otroligt välbehövligt.
 
Tusen tack Sofi och alla ni som gjorde den helgen till den bästa.
Guld<3
 
Ny vecka nya möjligheter, spännande!
//Erika
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0