S.E.M.E.S.T.E.R

2014-03-26 / 00:30:32

Så otroligt skönt har det varit.
v.12, den ultimata veckan för utvilning och sportutövning.
 
Började min semester med att åka hem, logiskt nog.
Ungefär så här såg jag ut efter att ha spenderat delar av natten med att packa, restrerande dag med att jobba samt hunnit dansa 1 ½ timme för att sedan stressa till ett tåg.
 
Dock blev min tågvistelse tusen gånger bättre efter en tékopp. Mums!
 
Sen fortsatte min semester med att fira min morfar som fyllt 90 år.
GubbN har knappt nå gråa hår och behöver knappt använda glasögon. Helt otroligt!
 
 
En trevlig kväll blev det.
Sedan blev det kvalitetstid med brorsbarnen och äldsta brodern själv.
En fin helg med andra ord.
 
På tisdagen begav vi oss (jag å päronen) till Lofsdalen. Vackra, underbara Lofsdalen. Här har jag spenderat många av mina sportlov, men p.g.a plugg har detta uteslutits i fyra år.
 
Så hur vet man att man kommit till fjällen? 
Jo man vet inte vad som är upp och ned i stugan.
Trä trä trä trä träääää...
 
Började den aktiva veckan med längdskidor.
Har faktiskt aldrig varit en av mina favoritsysslor. Men det kan vara rätt skönt det med.
 
Fortsatte med mat och bowling.
 
Vem som sedan vann bowlingen behöver vi inte gå in på.
Tror hen kan ha haft skägg.
Men vem räknar egentligen? ;)


 
 




SLAAALOM. Typ det bästa jag vet. Två dagar spenderade jag i backen.
En traumatisk händelse infann sig dock.
Efter två åk började jag mystiskt blöda näsblod. Riktigt skumt!
Men efter att ha färgat backen lite så vare slut (vitt är ju så ute ändå ;>).
 
 
Dag 2.
 
Åkte upp på toppen två gånger. Blåste som katten!
Speciellt mysigt var det när blåsten drog med sig iskristaller. Tänk er att få tusen små nålar i näsan? Mindre mysigt. Men vackert var det.
 
 
Några fina dagar blev det.
 
 
 
Ska inte dröja lika länge innan jag befinner mig här igen minsann.
Hur härligt som helst.
Det känns verkligen att batterierna är laddade.
 
På väg hem stannade vi i Åsarna, där åt även Charlotte Kalla.
Vilket var ski(d)t kul..höhö...
 
När föräldrarna drog vidare till Ström, stannade jag kvar i Östersund.
Umgicks med Rebecha och Linnéa en sväng innan mitt tåg for iväg till Svallet igen.
 
En riktigt fin vecka.
Nej, nu blire sömn!
Gnatt!

//Erika
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0