Påsk

2015-04-09 / 23:44:19

Oh ack du härliga påsk, varför tog du slut?
Lite dålig planering där Jesus... kunde väl ha väntat nån dag till med att återuppstå? En röd dag till hade inte gjort ont. Skämt å sido, men en röd måndag i månaden hade varit kanon!
Synd bara att ledighet gör mig till en zombie. Ska tydligen jobba jämt ja för att inte hamna i en trött-svacka. ^^
 
Men hörrni! Påsken har ju flygit förbi som en käring på en kvast!
Det har hunnits med en hel del.
Började men en rolig biltur från Östersund till Strömsund med Serena - De tajma vi ju bra hörrö!
 
Torsdagen som därefter följde efter onsdagen, blev det mkt bakning: dadelbollar å en räkcheescake. Å massa brorsbarnsbus med Nova, Lucas och lille Jonathan i ett stycke påskhatt.
 
 
 
Men resten av mina dagar spenderade jag på sjöar runt om nejden.
Första tävlingen blev i Rudsjö, snöyra som heter duga!
Blev 270 gram och ett vinställ rikare, innan middag hos morfadern. Trevligt!
 
 
Lördag = Tävling i Flykärn. 600 gram, inget pris. Men napp mest hela tiden, dock bara små abborre. Bästa känslan gav dock (troligen) en gädda, som ryckte riktigt hårt och tog med sig krokn. Inte lika kul. Men rycket är så grymt härligt.
Hur som helst så vann morsan interntävlingen denna dag på sina 1,6 kg.

 
På kvällskvisten blev det jag, Linnéa, Johan, Erik, Ulf å Samuel som slog våra kloka huven ihop och hade en kanonkväll! Riktigt kul att få träffa allihopa igen, lyssna på härliga dängor och skratta!
 
 
 
 
 

Söndag! Vi begav oss till Kakuåsen bortom Hammerdals horisont.
Jag, Mackan å daddYo satte oss på helt olika ställen på hela sjön, men de var svårfiskat denna fina dag.

T.ex. så äre ytterst sällan du får EN stor mört, släpper ner reven och det blir dött? Det händer liksom aldrig. Men såklart så händer det mig.. Slö fisk! Förutom ett gäddryck! Rriktigt synd att jag inte fick upp den denna gång heller..
 
Ca 490 gram men inte är ja bitter! Vann ett kortfodral å en tischa. ^^
 
Under familjemiddagen fick vi besök av rådjur! Himla klokt djur, som tog sig friheten att smaska i sig lite fågelfrö. Vem gillar inte lite nötter på tillvaron liksom?
 
 
Måndag och min sista dag. Spenderas självklart på isN!
Mindre pimpeltävling och mackgrillning! Perfekt avslut på en perfekt helg.
 
Glad Påsk i efterskott!
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0