Midsommar och Ronja Rövardotter

2015-07-07 / 23:00:00

Midsommar är sedan länge förbi, men här kommer ett inlägg kring denna fina helg.
Som förr om åren var vi på Sottern i Nicole och Michelles familjs stuga. I år var vi jag, Mich, Nicole, Kevin, David, Martin, Josephine, Emma, Micke och Elin. Ett härligt gäng!
 
 
Torsdagen, första dagen var relativt lugn. Vi firade såklart Michelle som fyllde 25 år, jag tog ton till en dikt jag skrivit. Mycket rimmande blev det, precis som det ska vara.
 
Fredagen (midsommarafton) firades med riktigt god mat (bra mycket mer än vad jag har på bild) och femkamp!
 
Stövelkastning, luftgevär, bågskytte, hammra spik och irlänskjulafton. De va nice! Å mitt lag vann! Kan dock ha varit för att David fick ett sjukt skytte-flow men alla bidrog vi till denna ärofyllda seger.
 
 
En groupie måste man ju ta och en hel del selfies.. hehe..
 
 
Lördagen bestod av en tipsrunda gjord av mig (alltid kul att bidra med något) samt massa god mat igen (vi led ej av hunger under denna helg).
 
 
En kanonhelg blev det helt enkelt med goda vänner. :D
 
Helgen avslutades med en lång hemresa i solsken.
 
Men vad har annars hänt? Jo vi var å såg på Ronja Rövardotter på Norra berget här om veckan.
Väldigt roligt att se hur man gör om en film till teater. Här nedan följer några bilder på hur de fixade en del scener och till & med hade med hästar. Väldigt kul att se!
Speciellt Eric som gjorde en jättebra insats som en av rövarna i Mattisskogen.
 
 
 
 
Några fina dagar i Svallet har förflutit. Riktigt varma dagar. Förutom jobb så ett dopp på Himlabadet, en middag på torget, en AW på "en liten krog", fika med vänner och en sväng på Hamnyran.
 
Sommaren känns härlig även om den för tillfället känns väldigt kort. Det bästa måste ändå vara alla ljusa kvällar och mornar, älskar verkligen ljuset. Men vi får hoppas på fler varma dagar, än är inte sommaren över på långa vägar.
 
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0