Matiga söndag

2015-03-22 / 23:25:31

Gårdagen förgylldes av Amanda, Ullis och Sanna som har på besök i mitt hem för att dricka lite vin och prata om allt som korsat våra vägar. Älskart!
Precis innan hade jag även slagit rekord i städning, diskning, dusch-smink-hårfix. 
3 timmar! 3 T-I-M-M-A-R. Tro mig det hör inte till min vardag att vara så pass toksnabb.
 
Hade även min första lektion i den nya Expresskursen. Vi fick veta att låten vi ska dansa till är Sway med The Pussycat Dolls, en tango inspirerad dans med andra ord. Kommer bli riktigt snyggt!
 
Den här söndagen då? Jo du! Den blev suverän med massa matlagning faktiskt.
Började med att göra rawchokladbollar efter inspiration från Sanna! 100% nyttigt!
 
Rawchokladbollar - Recept - sani.blo.gg
 
 
Gott gott gott! Dadlar, kakao, jordnötsmör (den nytta av märkena) samt valnötter, salt och kokos. Kanon!
 
Mer då? Jo ännu ett tack till Sanna som inspirerade mig att köpa Bönpasta. Det finns i de flesta butiker vid pastan, ser ut som pasta dessutom.. men smakar lite som blodbröd? Om ni ätit det någon gång? Lite "papprigt" med ändå helt okej, och riktigt nice med en god sås.
 
Här har jag färsk portabellosvamp med gullök och Keldas ostsås. Tillsammans blev det riktigt bra och mättande.
 



Hur avslutar jag då detta nytteri?
Jao, jag slog på stort! Köpte med mig chia frön (finns på Konsum) och mandelmjölk. Blandade 2-3 msk med 2 dl mjölk och lite vaniljsocker. Har absolut ingen aning om hur det smakar, men har hört många lovord.. så förväntningarna är inte låga.

 
Mmh.. jag är nöjd.
Det har varit en tuffvecka, så jag hoppas verkligen att nästa vecka blir lugnare och mindre galen ^^
Hur som haver, god natt.
 
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0