Superblod Måne och té

2015-09-29 / 20:57:18

Ställde klockan på 04:15. Kände att om det händer så sällan så är det nog värt lite mindre sömn.
 
Det var längesedan jag kände det. Men när jag klädde på mig mitt i natten, låste dörren, gick ut och nedför vägen.. så var jag riktigt nyfiken. Nyfiken på riktigt. Man känner ju inte den känslan så ofta som vuxen, den där känslan av att göra något/se något för första gången.
Den där riktiga nyfikenheten är en härlig känsla.
 
Jag gick runt huset, kikade mot den stjärnklara himlen, tänkte att den kanske är borta? Den där månen.. den var ju inte där jag sist såg den. Skum tanke med sann. Så var den där, på andra sidan av mitt lägenhetshus. En nästan lite skrämmande känsla, att titta på en måne som annars lyser i klart i ett vitt/gult ljus.
När den nu lös orange/rött.
 
 


Det finns en barnfilm som heter "Kometen kommer" med mumintrollen. Jag minns inte hur den slutade, jag minns bara att den var otäck att titta på som barn. Känslan av att fly från något man inte kan styra över. Lite av den känslan fick jag när jag stirrade på en blodröd måne.
 
Plötsligt är jag världens minsta människa i världens största universum. Utan någon form av makt över vad som händer där ute i rymden. Man kan verkligen ha förståelse för vad man trodde förr i tiden kring superblodmånen, jag kan tänka mig att det inte var något speciellt gott omen.
 
 
Men hur som helst var den verkligen vacker. Som om man kikade på Mars.
 
Dagarna flyter på annars. Första oktober närmar sig och då utökar även vår arbetsdag från 08-16 till 08-17. Men det blir nog bra!
Idag kom jag förresten hem till en avi. Det är alltid spännande att gå till postavdelningen på en onämnd butik och se dem komma fram med ett paket. Älskart!
 
Vad som var i?
 
 
Fina Mac, Mal, Nova, Lucas å Jonathan hade skickat ett jätte fint tébrev! Gölle!
Hallon & Viol, Het sommarnatt och Marsipansmak. Supergoda allihopa men måste säga att Marsipan var spännande, har aldrig smakat en sådan smak förr.
 
Hur fint som helst, tusen tack igen<3
 
Oktober blir en bra månad för övrigt. Helt övertygad (peppar peppar ta i trä). Mest för att alla helger är planerade, varenda en av dom samt att jag läser en bra bok just nu (se föregående inlägg).
Nu till helgen har gobrudarna Amanda, Sanna å Ullis flurat ihop någe!
Det är en överraskning och den enda ledtråden jag har hittills är ordet "Röd". ??
 
Nån som har en gissning? Spännande minst sagt! Någon månlandning blire nog inte dock, trots att den faktiskt var röd... ;) Ska hur som helst bli superkul!
 
 
Så snart kickar onsdagen igång!
God natt!
 
//Erika den magnifika (skojjaa....jante osv) ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0