En tillbakablick

2016-08-06 / 10:37:05

Sitter här hemma i läggan. Det är lördagsmorgon och jag drar ut på tiden som vanligt. Äter en lång frukost som råkar bestå av några skedar nutella, smörgåsrån, banan och té. Känner att semesterkänslan inte riktigt gått över ännu. Men äggmackornas och grötenstid är snart kommen den med förstås. 

Ibland är det skönt att bara få vara en stund. Tänka igenom vad som har hänt de senaste månaderna, känna in vad man har gjort och leva lite i minnena. 

Jag har beskrivit förut om hur svårt jag tycker det är att leva i nuet. Att sitta och tänka tillbaka på minnen finner jag inte lika svårt. Även om man såklart måste ta sig tid, att tänka tillbaka. Men precis som man kan ta sig tid att tänka tillbaka, måste det vara minst lika viktigt att ta sig tid att tänka på nuet? Eller? 

Hur som helst så har jag haft en fin sommar. Med "fin" menar jag inte solig (även om den råkat vara det) utan snarare kärleksfull. Istället för att önska en solig semester till människor tror jag att man hellre ska önska dessa en kärleksfull semester. Det spelar nämligen ingen roll om det regnar eller inte när man har det. 

Tvärtom får det gärna regna. Det finns inget mysigare och djupare känslomässigt som att sitta under tak och se och höra åskan mullra. Jag har ju oftast en väldigt lugn personlighet (det är liksom så jag vill ha det), men att veta att "det enda vi kan göra nu är att vänta ut åskan" - är en kanonkänsla. Bäst helt enkelt!


Missförstå mig rätt, det är grymt skönt när det är soligt med ;) 

Det bästa med denna sommar har delvis varit alla kontraster. Det i sig, gör det svårt att mäta de olika upplevelserna mot varandra, eftersom de är så pass olika. 
Att gå ut i Sthlm, att känna vinden på ön Holmen, att titta på åskan, att bada i Ström, att tävla i Pole Dance... Fruktansvärt olika upplevelser som egentligen inte går att mätas mot varandra. 

Men en sak sticker ut. Pole dance tävlingen på Tammerpokalen.


Jag har nog inte hunnit smälta den ännu om jag ska vara ärlig. Men den sticker ut, just för att jag arbetat mot den i flera månader. Den blev resultatet av arbetande under en längre period. 

En häftig upplevelse som jag tänker tillbaka på med glädje. Att jag själv klarade av den, även om det inte bara var solsken alla dagar.


Efter att ha tittat tillbaka en stund, är det kanske dags att lyfta huvudet från soffan och ta tag i disken som snällt står och väntar. Dagen skall nämligen fyllas med nyttiga och roliga händelser.

Det ser dock ut som att det blir regn i Svallet idag. Inte mig emot ;) 

//Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0