Höst

2016-08-30 / 20:05:33

En del vill inte se vad som komma skall. Men höstens kalla vindar visar jordens rätta kurs, trots förnekelse. Men även om detta innebär kallare tider så står hösten för framtidens intåg. 

Dagarna från sensommar till höst är nog årets snabbaste, eller vad tycker ni? Personligen är jag helt över sommaren. Jackorna är framplockade och jag sneglar mot mössor och vantar. Höst är lika med nystart, levande ljus och té. Helt fantastiska saker med andra ord. 

Försöker tänka tillbaka på alla mina höstminnen. Förutom min födelsedag som råkar befinna sig i september, så finns det många minnen att tänka tillbaka till. 

Första dagen i skolan. Ettakluddare, nervös men väldigt peppad. Hedenvinds blåadörrar som öppnades, bänkpapperet som lades ned i bänken, min lärare Clary. Minns speciellt när vi skulle lära oss skriva ordet "och", hur ologiskt jag tyckte det var.. Konstig stavning. ^^ 

Första dagen, varje år fötterna skulle ta sig till skolan. Hur solen värmde den våta daggen i gräset medan stegen förde mig mot skolan. Snabbaste genvägarna såklart. 

Att börja sjuan (shit va pirrigt att gå genom korridoren på Vattudal), att börja gymnasiet och slutligen universitet. Skolan är väldigt förknippad med hösten helt enkelt. Nystart, nya kurser, nya ämnen, nya lärare m.m  

Nu när jag tänker tillbaka så är väl hösten den enda gången på året som det verkligen har varit en konkret start? Att börja en ny skola eller liknande.. Kanske är det därför den varit så förknippad med nystart för mig?

Hur som, älskar hösten för det. Nystartskänslan och tét förstås. Icke att förglömma ;)  

Även om känslan inte håller i sig allt för länge, så borde man definitivt dra nytta av den. Kanske börja en kurs? Läsa en ny bok? Fästa blicken på de gröna löven som sakta färgas orange? 

Höstliga hälsningar
//Erika 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0