Tio minuters metoden

2016-08-16 / 17:26:39

Den skarpögde kunde i förra inlägget notera att jag skriver på en novell/roman. Det tål att sägas att jag försökt tidigare att skriva något liknande, men har hittills fastnat de flesta gånger något ska skrivas. Min tanke är att utgången inte ska bli likadan denna gång.
 
Men hur då? Jo min kollega Nya Mathias (vi har två Mathias på Kaltes), gav mig tipset "Tio minuters metoden". En fantastiskt bra tips visade det sig. Det innebär alltså att man i endast tio minuter sitter helt koncentrerad på att skriva och sen lägger man av. Självklart sitter man längre om man känner fört. Men poängen är att inte bli less eller urholkas på kreativitet.
 
Kanske fungerar det på andra aktiviteter med? Vad vet jag. Men just för skrivkrampensskull så är det en kanonmetod.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0