En Michlig Helg

2016-12-09 / 19:45:21

Då vare helg igen, sjukt skönt.
Men förra helgen var ju Michelle på besök! Riktigt roligt!
 
Fredagsmyset blev fakta genom middagen som (förstås) blev tacos. Denna fantastiska rätt är ju både mättande och god.
Lördagsmyset blev dock en tripp till Norra Berget. HUA va kallt det var? Kallt och ingen snö.. vad är det med våra vintrar nu för tiden? Saknar de stora snöhögarna.
 
Hur som haver var det väldigt mysigt att gå rund stånden och kika vad alla knallar hade att erbjuda. Vi shoppade väldigt lite dock.. ingenting skulle man kunna påstå. Men däremot käkade vi. Mich tog en kantarelltoast med västerbottenost. YUMMIE. Jag var dock tvungen att vänta ca 15 min på en hederlig vanelig kolbulle. MÖÖÖMS.

Älskar kolbullar. Se så glad jag ser ut:
 
 
Vi tog en liten promme upp till utsiktstornet och njöt av solen, trots att den inte lös så starkt.
 
Tänk er att efter en kall vinterdag få komma in och dricka glögg, té och käka massa gott? Så nöjd med dagen tog vi en chill-eftermiddag innan Pinchos.
 
Pinchos!
 

 
En bra kväll fick sitt avslut och förvandlades som ett trollslag till söndag. Överlag var vår helg relativt chill, men Mich kom med idén att ta en promenad vilket var väldigt skönt. Att gå runt vid Sidjön och kika på hus och prata minnen.
 
En lunch hann vi även med innan det var dags för Mich att hinna med tåget. Korv med riktig potatismos. Hör och häpna (men känner ni mig lär ni väl inte va så förvånade) så har jag aldrig gjort riktigt potatismos. Men Mich var grymt på potatismos-skapande, sjukt gott.
 
Fick även en egengjord polkagrisstång som Mich gjort på en AW med sitt jobb. Inte alla som får en sådan! Riktigt god var den dessutom.
 
 
En väldigt mysig helg tog sitt slut.
Tack Mich för att du kom <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0