Nyår

2016-01-03 / 12:16:46

Kortvecka! Nice nice!
Länge hade jag sett framemot dagen då jag skulle lägga pengar på en klänning, en äkta nyårsklänning (undrar hur man köper en fejkad sådan) ^^
Efter arbetsfikan så avslutades dagen och jag tog pärlan (ja, jag kommer fortsätta kalla Skodan för pärlan, deal with it) till Birsta för en redig sökning efter den perfekta nyårsklänningen.
 
Timmarna förflöt, två varv togs på övervåningen av Birsta City. T-V-Å V-A-R-V människor. Jag går aldrig två varv. Okej jo det kanske jag gör men grejen var ju att ingen klänning i min smak kunde finnas. Ingen alls.
 
Tänk er nu in i en människa som endast käkat fyra mackor till lunch och spenderar timmar på Birsta. Less? JA! Fasen va less jag var, sur och less. Här lägger man timmar på att köpa en klänning (vilket annars aldrig hade hänt förr). Därmed har både tid och bensinpengar gått förlorade.
 
Jag tog pärlan tillbaka till stan. Till saken hör att jag en vecka innan detta utspelade sig hade läst i Fredrik Eklunds bok "Sälj!" att man bör spendera pengar på en riktigt snygg klocka. Även om jag älskar att spara, så var det väldigt roligt att faktiskt föra mina steg mot Kent Watch & Jewellery.
 
 
Jag är nöjd.
 
 
Så kom nyårsafton! Spenderade en timme på gymmet innan det blev "dressed for success" och nyår hos Amanda och Anders.
 
 
En hel hög trevliga människor (alla icke fångade på bild) träffades. God mat och vi körde musikquiz, beerpong och hade det allmänt nice. Väldigt kul att få träffa helt nya personer dessutom, sånt händer ju inte allt för ofta.

 
Tolvslaget firades in och 2016 infann sig.
 
2016, shit.. det betyder att jag har exciterat i snart 25 år!
Även om åren går och går.. så har jag faktiskt ett nyårslöfte som handlar om tid. Att leva mer i nuet. Jag älskar att planera allt in i minsta detalj och trivs med det.. men jag tror att mitt sinne skulle digga om jag minskade tänket "Vad hände då?" och "Vad händer sen" en aning bara.
 
Nyårslöften kan faktiskt vara nice. Förra året hade jag ett löfte om träning tex. (klassiskt) som jag höll. Jag gymmade mer än någonsin (höhö låter mycket men ca 65 gånger på ett år. Okej 63...). Vilket dock är mer än alla andra år. Jag skaffade ett tränings och kostschema (ett SUNT och LÅNGSIKTIGT sådant) och nu står jag här 4,5 kg lättare på ca 4 månader. Det är bra för att det är hälsosamt och det är bra för att jag valt det själv utan påtryckningar från varesig samhälle eller någon person. 
 
 
Fint! Så detta året blir alltså ett leva-i-nuet år (med en del planering ändå såklart).
Skrev även ner detta som nyårslöften för 2016:
 
  • Köpa ett nagellack
  • Ha en vin och ostkväll, massa brie!
  • Äta räkor och skaldjur
  • Köpa en klocka
  • Fortsätt lägga budgeten
  • Köpa nya glasögon
  • Köpa en stor svart kruka.
Vad tror ni? Jag tror jag håller dom. Klockan är ju dessutom redan köpt.
 
Gatt slut!
//Erika
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0