Tammerpokalen

2016-07-11 / 10:39:34

Dagen innan Tammer värmde jag upp handlederna med lite minigolf med Ullis och Pontus innan rutinen kördes igenom ännu en gång hemma i läggan. 

En god natts sömn stördes av en större fluga innan det var dags att stiga upp på lördagsmorgonen. Full av förväntan och pirr satte jag i linserna i ögonen, sminkade och packade ner allt man kan tänkas ha med sig. 

9:30 - Träffade på massa härliga människor. Tammerpokalen är ju en Fitness tävling. Känslan i Tonhallen var spänd, alla var liksom på tårna. Jag och mina dansvänner gick upp till vår scen med Janina. Vi fick känna på stängerna och kika ut över publikens tomma stolar. 


Vi gick därefter för att kolla på uppvisningarna. Vilken fantastisk känsla i lokalen! Publiken applåderade, hurrade och skrek sina favoriters namn. Hög musik och spända muskler. 


Väldigt roligt att få se! 
Därefter gick vi ner till vår loge, sminkade klart och peppade varandra.


Tyvärr har jag ingen bild i nuläget på resten av gänget men det var: Jag som tävlade i Pole Basic (alltså den lägre kategorin) och Sofia, Maria, Marie, Evelina, Maayan, Elina och Rebecka som tävlade i avancerad nivå. Sjukt härliga brudar! 
Jag och Rebecka har även övat hemma hos mig för att peppa varandra och tipsa om trick. Men bäst har det varit att fått öva i studion med dessa tjejer och fått tips och pepp. 

Vi var alla nervösa, men det var en väldigt härlig energi av teamwork i logen. Precis som i studion. Vi har ju nämligen världens bästa studio. Pole Point Studio, där alla peppar varandra och hjälper varandra. Det är verkligen den bästa känslan av girlpower. 

Vi kikade på några tävlande till innan Janina och Jossan gjorde sitt framträdande på stora scenen. 


Fatta vilken disciplin man måste ha för att klara av detta? Imponerande! 

Jossan och Janina gjorde ett fantastiskt snyggt pole nummer, dubbel pole! 

Stort! 
12:30 - Vi käkade lite lunch, kollade in scenen igen där vi skulle tävla, kände in rutinen och vilade. Jag började känna att all energi gick åt till att vara nervös/varm.. Men som tur var hade jag mycket kvar till framträdandet visade det sig. 

14:10. Alla är klara för att köra. Publiken kommer och Jonna presenterar studion och oss. 

Jag var först ut! Sprayade på så sjukt mycket grepp (alltså det som gör att vi kan fastna på stängerna) att mina ben blev vitare än vad dom redan var. 

Jag gick ut på scen, log mot publiken och tog mig snyggt ner i min startposition. Hjärtat bankade men det kändes som att kroppen visste vad den skulle göra och jag litade på den. Även om jag var medveten om vad som hände så kändes det som att kroppen förde och hjärnan hängde med. Allt gick bra. Allt gick enligt min rutin och när jag kikar på videon efteråt så är jag väldigt nöjd och stolt över min prestation. 

Det var till dessa 3 minuter som jag käkat bra kost, köpt outfit (topp - Åhléns, med små fastsydda pärlor, trosor - Etsy.com från AliciaZenobia) och stång, gymmat, gått pws, tränat rutin som aldrig förr. Allt ledde upp till dessa 3 minuter. Fantastiskt! 
Avslutade mitt framträdande och tog emot applåder och gick av scen. 


Därefter körde alla mina andra dansvänner och dom gjorde det så fantastiskt bra!! Shit va duktiga brudar! Även dom har övat och kämpat fram sina rutiner och outfits.

Så snyggt! 
Känslan efteråt var lugn, kanske lite ovanligt lugn. Jätteroligt att Mossberg och Ullis var där och kikade! Måste självklart även berätta om våra domare som var: Janina, Jossan, Fia och Camilla. Detta är även våra instruktörer i studion, fantastiskt duktiga och grymma på pole dance. 

Min feedback efteråt från domarna:



Bra feedback! Jag gjorde helt klart min rutin ganska säker, hundra procent på alla trick. Kändes bäst, men just därför vet jag att jag kan utvecklas och göra mer komplicerade saker. Att komma upp till den avancerade nivån är inom räckhåll. 👌 


Jag är som sagt väldigt stolt och glad över min prestation och att få upplevt detta. Så här såg förresten min rutin ut (i streckgubbar): 


Det tog sin lilla stund (månader) att komma fram till detta.. Tre minuter låter lite.. Men det tar sekunder att göra ett trick, därför blir det relativt många trick. "Havet är Djupt" var självklart låten! 

Nedan kommer lite spam på bilder.


Efter denna upplevelse for jag, Sofia och Maayan och åt pizza. Som jag har längtat efter denna pizza! En vanlig pepsi, Hawaii och vitlökssås på Gonzalos. Mums! 
När vi satt där kändes det precis som en av de sista scenerna ur Sagan om Ringen. 

Här har vi gått hela vägen till Mordor. Slängt ner ringen i berget och tagit oss hela vägen tillbaka. Nu satt vi där och käkade pizza medan ingen runt om oss har en aning om vad som har hänt. Väldigt komiskt! 

Efter detta åkte jag hem, svidade om och började blöda näsblod. Kändes lite toppen på i:et fast tvärtom. Därefter åkte jag, Amanda och Anders till Olearys och drack drinkar i solens strålar. Det kändes som ett fantastiskt slut på en underbar dag.

Vill därmed tacka alla inblandade. Janina som har planerat, satt upp stänger och gjort allt detta möjligt. Tammerpokalens arrangörer för att vi fick hålla tävlingen hos dem. Domare och danstävlande vänner som gjorde sitt yttersta och peppade oss alla. Publiken som kom och alla andra som peppat från avstånd. ❤


Kommentarer
Postat av: Sofia

Havet är djupt? Inte Under the seeeeaaa? ;)

Underdelen satt för övrigt bra som fan, ser det ut som? Har för mig att någon sa till mig att den inte gjorde det? Liar liar, pants on fire!

Svar: Hahaha usch för under the sea!! ;) nawww tusen tack!! 😍😘
Erika Olofsson

2016-07-11 @ 17:31:03
URL: http://www.youtube.com/svansling

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0