Tammerpokalen

2016-07-03 / 19:38:57

9 Juli. Fasen va fort det gick? 
Det var ju nyss februari? 
Det var då Janina (ägare och instruktör på Pole Point Studio) först flaggade för att det skulle anordnas en pole dance tävling i Sundsvall. Inte en sån där rikstävling utan en endast med tävlande från studion. En feelgood tävling, där det inte är blodigt allvar men ändå uppträdanden framför fler än studioeleverna. 

-Vill poängtera att Pole dance eller Pole Fitness är en sport och en dans. En träningsform som är fruktansvärt rolig och givande-

Wow! Till saken hör att jag för några år sedan sagt att jag måste börja gym-träna mer för att bli bättre på pole dance. Det krävs otroligt mkt arm, ben, mage å ryggstyrka.. Ja typ allt..

Gym och kost ändrades (inte bara för polens skull men det var en av anledningarna) och Janinas ord ekade i huvet. Det är väl klart att ja må anmäla mig? 

Så jag gjorde det tillsammans med ca 8 tjejer till. Absolut inte för att jag är teknisk duktig i pole dance, utan för att jag inte kunde låta upplevelsen passera mig förbi. 


Jag kommer alltså tävla på Tammerpokalen, Tonhallen i Pole Dance. Det har ju knappast sjunkit in när min puls inte går upp va? Haha nä nerverna kommer vara galna på lördag. 

14:30 är tävlingen (den ä gratis) och jag tävlar i kategorin som inte klarat Chopper och Inside Outside - Jag kan med andra ord inte riktigt hänga upp och ned och byta ben på en pole. Jag har nääästan klarat dessa trick men det är en bit kvar. Därför tävlar jag i den lägsta (av två) kategorin och kommer komma först ut på scen. Allra först (herree..). Det som är lite synd är att jag blir själv i min kategori, men jag gör det som sagt mest för upplevelsens skull.


Koreografin, scenkläder och allt runt om gör vi helt själva. Vilket är en stor utmaning! Här måste jag säga tack till min mamma (jag gick tyvärr träslöjd, å det är svårt att sy med en vinkelslip) och Sofia som båda hjälpt mig med små delar ur koreografin och hitta kläder/sy. Stort tack! 

Vill även tacka mitt februari-jag som inte backar för en utmaning. Jag ska ju försöka göra mitt allra bästa och i alla fall ha kul när det gäller. 

Idag (söndag) är jag faktiskt helt klar med min rutin. Trodde nog det skulle gå snabbare.. Men ack så fel jag hade (stor respekt till alla dansinstruktörer där ute).

Vilken låt jag valt? Hur jag kmr se ut? Mmh.. Kom på lördag och spana in mig och mina fantastiskt skickliga vänner! Om ett annat blir det ett nytt inlägg efter tävlingen. :) 

Å ni är väl snälla å håll tummarna för mig? Det tror jag att mitt muskelminne behöver..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0