Midsommar

2016-06-25 / 17:37:49

Wow, det var väl år och dagar sedan vi fick en varm midsommar? 
Alltid så fruktansvärt kall och regnig men inte iår. Väldigt uppskattat, trots annorlunda brännmärkning pga brist på solkräm. 

Iår befann jag mig i Svallet. Började dagen med att göra världens enklaste tårta. Fått receptet av Emma.


Jordgubbstårta 
2 st Marängbottnar
1 burk lemoncurd 
500 gram jordgubbar 
3 dl grädde 

Bre på lemoncurd på bottnarna (botten, lemoncurd, botten, lemoncurd). Fli därefter på den vispade grädden och he sedan dit massa jordgubbar. Väldigt gott och enkelt! 
När Emma bjöd på denna använde hon hallon i själva grädden och ovanpå. Blev supergott! 

Sedan for jag överallt i min pärla Skodan. Många planer kräver sin Skoda - Gammalt djungelordspråk. 

Började med lunch på förrådet.

Goaste Shielo hade dessutom gjort massa lekar till denna dag. Hon ä grym på att styra upp å va lekledare 👌
Hopp i säck, spotta godis längst, ölhävning fortast och spränga varandras ballonger kördes.


Sista gren var att sätta pingisbollen. 

Mitt lag gick inte vidare, men var sjukt nära. När vi hade missat vår sista boll, tog jag och slängde på måfå och satte den?! Okej.. Ni va tvungen att va där för att förstå storheten i detta. Men de va sjukt. Eller aa.. De va sjukt för mig iaf haha.

Därefter fortsatte mina planer med middag med Sanna och Ullis. 

Sanna, Ullis och jag käkade sjukt goda hamburgare och drack goda drinkar. 

Fördrinken var magisk! Hallondaquri!

Spelade spel, lyssnade på allt från Nordman till Smurfhits och åt såklart tårtan. Gattans!

Sen var dagen slut. En bra dag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0