Strömsund

2016-06-07 / 20:40:47

Hallå där! Trevligt med långhelg, inte sant? Jag tog mitt pick och pack å for hem till Ström ja.

Kringelkrångel vägen över Ramsele blev det. Rekommenderas ej, även om det gick liiite snabbare än Hammarstrandsvägen så kändes den smal å skogig. Ta hellre den andra som är tusen gånger finare. En räv gav sig till känna, springandes över vägen.. Annars var det relativt djurlöst. 

Strömsund visade sig från sin bästa sida dessa dagar. Solen lös och även om kalla vindar ville förstöra idyllen lyckas de ej. 

Vi firade mamma med tårta x2. 

Även om jag är partisk. Så vill jag slå ett slag för Konsums smörgåstårtor. Ingen leverpastej eller mimosa så långt ögat kan nå. Mums! 

Massa brorsbarnsbus och hundgos har det också blivit dessa dagar. Väldigt roligt att få se alla igen. Å en snabbvisit hos Emma för att träffa Sixten blev det även. Vill slå ett slag i den digitala dagboken för den fantastiska uppfinningen bilen. Vilken fantastisk uppfinning! Man kan ta sig från A till B på nolltid. Planeringen sitter som en smäck med detta fordon. Fantastiskt. 


Blev även med hatt under denna vistelse. Skeptisk men övertygad, blev den placerad på huvudet mitt. Fint! Stormtrivs numera i denna huvudbonad.


Sjätte juni spenderades på hempan för att se föräldrarna dansa samt fika lite på bror å familj å så :) 

Det kändes som att man hann med rätt så mycket denna helg helt enkelt. Efter en familjemiddag med tacos så tog jag mitt pick och pack å åkte hem igen. Denna gång över Hammarstrand, lite renar på vägen men annars var det lugnt och fridfullt. 

En perfekt helg kom till sitt slut. Men eftersom jag fortfarande tror på energibalanser.. Så måste det med andra ord bli lite tråkigt nu, med vardag osv för att senare bli roligt igen. Eller vad tror ni? ^^ 

Hej hopp! 
//Erika 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0