Valborg

2016-05-05 / 14:38:02

Så kom Valborg. För mig är denna dag väldigt förknippad med majbrasor i Ulriksfors, sleepovers i Vågdalen och grillning på Ringarna. Det är mina Valborgsmässoaftonar från liten till gymnasiet. Mycket glädje är förknippat med denna helg.

Valborg 2016 spenderades med Sanna, Ullis och Amanda. Vi planerade hemmagjord pizza och drinkar. 


Yummie!


Vi valde att göra varsin drink. Sanna var först ut med piggelin drinken. Sjukt god och helt klart i min smak.

Nästa drink var Ullis Cosmopolitan.

Väldigt vacker drink. Men inte riktigt i min smak, lite bitter.. En riktig sippar-drink. Mer tranbärsjuice gjorde den dock godare. 


Nästa drink blev min, San Francisco! 


Grendainet gjorde den otroligt vacker! Den här drinken är dock otroligt söt. Nästan lite för söt med all juice. 

Amandas drink blev den sista. Mojito! 


Vackra glas till en fantastisk drink! Högsta betyg för min del. Fräsch och god! 

Vi bestämde oss för att gå ut, till något ställe där vi aldrig varit förr. Köerna till krogarna i den här staden är grymt långa..Så vi valde: Avenyn. 

Kul att få titta in på en krog man aldrig varit på trots mina 6 år i staden (shit pommes vad tiden går). Inne på Avenyn var den kaos. Vi gick in i lejonkulan av 18 åringar. Hyenorna sprang åt alla håll, gaseller jagades och lejon röt. Tamkatt som man är har jag aldrig känt mig så malplacerad. 

Men att hitta en ny miljö är spännande! Vi utforskade alla hörn av savannen. Dansade lite, kollade på hur alla flockades kring vattenhålet.. Tillslut hittade vi ett eget hörn. Våra samtalsämnen? Bostadslån, hus, lägenheter etc.. En mening som passade väldigt bra in i sammanhanget var "Jag tror ordet tråkigt definieras på olika sätt i olika åldrar". 


Så vinkade vi adjö till lejonkulan och tog oss hem. 

Mycket bra kväll sammanfattningsvis! Något vi definitivt kommer göra om.. Minus Avenyn gissar jag dock haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0