En fin helg

2016-11-13 / 21:52:17

Hallå där!
Det har gått några veckor utan inlägg egentligen. Ganska fina veckor men där annat har blivit prioriterat. Vi kan börja med den ytliga förändringen. Det tog några timmar, men den fina lilaskiftandefärgen blev knallröd på en söndag.
 
"Vampire Red"
 
 
Helgen efter denna förvandling, tog jag min pärla och körde hemåt. Det var en fruktansvärt tråkig anledning, då det var min morfars begravning där jag ville vara närvarande. Men det var fint att få träffa familjen.
 
Begravningen var fin. Morfar skulle ha tyckt om den. En känslomässig afton, men som sagt väldigt fin och stillsam. I det tråkiga var det roligt att få se långväga gäster så som bror Tobbe och kusin Sanna, men även andra människor man inte sett på länge. Det var otroligt många som hade skickat hälsningar och gåvor, fantastiskt omtyckt var han.
 
Inlägget jag skrev om min morfar i bloggen, lästes upp av min pappa. Det blev ett fint avslut på kvällen.
Saknad med aldrig glömd<3
 
 
Helgen var överlag väldigt lugn och energigivande. Bra sömn, gemensamma frukostar, trevliga möten och härliga stunder. Malin ställde sig t.o.m och gjorde kantarellsoppa. Tvivlar på att någon skulle kunna göra en sådan här bra soppa. Därefter rådjur och rostade rotsaker, vilken måltid!
 
Precis som ni förstår så är det en fin helg som beskrivet att tänka tillbaka på.
//Erika
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0