När Östersund kom till Sundsvall

2016-10-23 / 18:26:36

En trevlig helg har passerat.
Östersundsbrudarna ville komma på besök och här stod dörrn på glänt för att traska in. Även om solens strålar inte ville visa sig under helgen som gått, kändes det ändå soligt inomhus.
 
Lördagen började med IKEA och Birsta. Mina shoppingbegär vad som vanligt inte så stora.. men jag fick med mig hem tre mini-kaktusar, en tavelram och lite jox från TGR (världens bästa jox-affär).
 
På kvällen besökte vi Pinchos en av Sundsvalls nyaste restauranger. Vilken kanonupplevelse! Vill rekommendera alla att gå hit.
 
 
 
 
Minirätter för ca 40 kr/st. Världens bästa sätt att äta mat på, kan jag tycka! Jag åt: Miniplankstek, sparris med kolasås, stekta räkor med chilibea, lax och soya, quasillas och sötpotatisstrips. Allt i miniformat. Besticken man fick att äta med, var t.o.m mindre än barnbestick. Väldigt sött och väldigt gott.
 
 
En annan smart restaurang-grej var servetterna. På bilden ovan ser ni den blå sidan av servetten, på den stod det något i stil med att man är nöjd. Vände man på servetten visades en röd sida och något i stil med att man ville ha hjälp. SUPERSMART. Tänk alla gånger man försökt få en servitörs uppmärksamhet? Varför har inte alla så här?
 
Hur som haver, vi var sjukt nöjda när vi gick därifrån. :)
 
Sen blev det lite spel, dricka å snackelisnack innan en utgång på Oscar.
 
 
En fin natt som blev morgon som blev dag. Frukost och hemfärd för Östersunds damerna.
 
 
 
Tack för en fin helg hörrni! <3
Som sagt så blir läggan mer levande när det är mer folk i den, det uppskattas.
 
Därefter har ännu en vecka passerat. Men helt ärligt så ser jag framemot nästa vecka, det ska bli skönt att komma tillbaka till lite rutiner som jag slopat under andra veckor. Det är dags att börja gymma igen och se till så att oktober månad fortlöper som planerat.
Hej Hopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0