Strömsundshelg

2016-10-03 / 13:36:15

Så blev det plötsligt fredag (för två veckor sedan) och en planerad resa till Ström blev verklig. Jag gillar verkligen känslan av att starta bilen och åka hem på en fredagskväll, det känns lite skumt och samtidigt någon form av frihetskänsla.
 
Bilder, tog jag inga under denna tripp dock. Men vill beskriva den med ord.
Min kollega frågade mig "Men är inte Sundsvall ditt hem?" Tanken har slagit mig, att jag kallar både Strömsund och Sundsvall för "hemma" men jag kan nog bara konstatera att jag känner mig så pass trygg på båda platserna att båda har titeln "Hem". 
 
Fredagskvällen förgylldes med god mat (har jag sagt hur mycket jag älskar mat? Ta det x1000 och få det jag älskar med Strömsunds-mat. Love it). Många kramar från mor, far, bror, brorsfru och syskonbarn <3 Fina människor allihopa. Tänk vad älskad man känner sig?
 
Lördagstripp till byn, intressanta konversationer och en hel del brorsbarnsbus. Därefter blev jag grattad med mer himmelsk mat och sachertårta (nämn en godare tårta..de gå som int). Fina presenter och sång blev det även. Så glad och tacksam för detta. 
 
Även söndagen blev en fin och solig dag men min önskerätt: Korv med stuvade makaroner. Gud vad detta inlägg blev dedikerat till mat kände jag nu? haha Hur som haver så blev det en fantastisk helg.<3
 
 
 
Två presenter får tillfredsställa bildögat. En kanonfin röd klocka och en vacker katt med schackrutor i konstglas som lyses upp underifrån. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Låter som en riktigt mysig helg! :)

Svar: Det var det :) Fin blogg du har! :)
Erika Olofsson

2016-10-03 @ 16:14:36
URL: http://ozkagardens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0