Tårta på tårta

2016-10-29 / 10:53:35

Fredagsfikat stod jag för denna fredag (som nu förflutigt).
Woop woop!
Så här blev det:
 
 
 
Egentligen kände jag mest bara för att få vara lite kreativ.
Det blev en tårta med chokladbottnar (färdigköpta på Coop), ett lager med kokta hallon (från fryst till kokta) som gav en fin kontrast till hasselnötskräm (Änglamark Eko) samt grädde med krossad daim i.
Blev faktiskt jättegod :)
 
Två av mina kollegor kan dock inte äta detta pga laktos och vegan. Därför gjorde jag en skål med: Mosade delicatobollar, krossade oreokex och kokta hallon ovan på. Samt lite vaniljsås (Oatly). Blev oxå rätt nice faktiskt!
 
Toppen på moset blev ju det mest kreativa. Två tandpets-skyltar med stämplade bokstäver på. Använde två tandpetare till vardera skylt, kaffefilter (för den fina bruna färgen) och stämplar köpta på TGR.
 
Kuligt blev det och uppskattat. :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0