Påsk

2017-04-28 / 14:30:00

Påskens glada dagar äro förbi, men den var väldigt magiskt bra vill jag säga.
Trillade in i Strömsund på torsdagseftermiddagen och njöt av föräldrarnas sällskap innan Tobbe, Camilla, Viggo och lilla Loke tog sig hem. Tänka sig, en påsk med båda bröderna och deras familjer? Grymt fint.
 
Långfredagen var annorlunda detta år, i alla år har vi farit till Rudsjö [Ruschhjö] och pimplat för att sedan avnjuta en middag hos morfar. Men detta år blev alltså annorlunda, vi avnjöt dock en påskmiddag ihop allesammans och jag kan tänka mig att både morfar och mormor kikade ner på oss och log.
 
Påsken överlag är förknippad med Backe och Star Wars (som i alla fall brukade gå under denna tid på tv). Det är en solig vårvinter tid som får familjen att komma lite närmre varandra och oftast spenderas mycket tid utomhus. Så även denna påsk, då vi spenderade lördagen på Klövsjön med hela bunten, småfolk som stora + en hund.
 
 
 
Så vackert <3
Det anordnades en 40 minuters fisketävling där Camilla och Nova blev delad etta (vill jag minnas det som) på sju fiskar var. Riktigt fint. Bror Marcus tog t.o.m en gädda (har aldrig hänt), dock räknades det fortfarande bara som en fisk, så det så.
 
Vi fortsatte dagen med att åka skoter (som Jonathan var sjuuukligt förtjust i) och grilla korv och varma mackor. Älskart!
 
 
Det blev t.o.m oboy med lite punsch i, mycket trevligt och oväntat gatt.
En to-die-for-middag avnöjts sedan hos Mac och Mal, rådjursfilé med hemmagjort aioli och ugnsrostade rotsaker. Så fruktansvärt gott, en perfekt sista måltid (som tur var inte var min sista men ändå).
En jättemysig kväll fortsatte tills det var dags att fälla ned ögonlocken.
 
Söndagen spenderades hos farfar en sväng innan det blev mer brorsbarnsbus med Viggo, Nova, Lucas, Loke och Jonathan. En väldigt fin och mysig söndag helt enkelt.
 
Måndagen försvann ganska fort. Jag hann med det viktigaste innan jag drog hem med sommarskodd Skoda till Svallet igen. Ett teaterrep senare och jag låg stentrött i sängen.
 
Vilken påsk! Magiska påsk! Jag är så glad för den och kommer bevara dess minne länge, känner jag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0