Hopp hopp!

2017-08-09 / 12:31:00

Vinrött. Denna fantastiska färg, som råkar vara en höstfärg i modevärlden men som jag föredrar året om. Älskarn, gärna överallt förutom i glaset. Har inte lärt mig att uppskatta rödvin ännu, men den dagen kommer väl den med. Man måste väl ha något kvar att lära sig känner jag.
 
 
Om jag skulle förmedla en rörelse som skulle symbolisera denna vecka, så skulle det vara ett hopp. Det känns som om jag har liksom åkt en vattenrutschkana genom semestern, ibland har den gått fort och ibland långsamt, ibland med ett litet gupp i mitten och ibland med för mycket vatten, ibland med en spännande utsikt och ibland med bubblande skratt. Slutet av rutschkanan har jag sett på håll, men kanske inte tänkt så mycket på. När slutet väl kom så flög jag ur kanan och landade på måndagen. Jag har liksom med kraft, hoppat in i veckan. Rent symboliskt.
Åh så roligt jag haft på vägen! Det har varit skitkul att åkt rutschkana men även peppande och spännande att hoppa in i hösten.
 
 
 
Hopp(!)as som sagt att veckan fortsätter i hoppets tecken. Vore jobbigt att landa snett på en sten eller hoppa in i ett tak. Dock har jag aldrig varit speciellt bra på hopprep.. Kanske är det meningen att vi inte alltid ska hoppa? Att vi ibland måste landa lite snett efter en stund? Eller gå. Eller köpa en bil, trycka på gaspedalen och susa igenom veckorna?
 
Hur som haver så ser den ut att bli fin. En grejhöjtsvecka.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0