Kära augusti

2017-08-28 / 17:06:00

Tänk att augusti snart är slut? Veckorna bara rullar på tydligen..
 
Om jag skulle sammanfatta de senaste veckorna med tre ord så skulle det vara: Rörelse, vänner och Regin. Shit pommes vad jag har sträckkollat på serien Regin, den är helt fantastisk och handlar om Mary Stuart och hennes kusin Elizabeth den första. STORT TIPS på Netflix. Sista säsongen har dock ännu inte nått Sverige.. men jag hoppas den hinner hit inom sinom tid.
 
 
 
Förra veckan besteg jag, Eve och Amanda Södra berget! Det var satan i gatan jobbigt. Men vi klarade det. Trodde dock att jag skulle ha bättre kondis? Men det var ett tydligt NEJ, på den frågan som uppenbarade sig på toppen av slalombacken. Kanske är den bättre till nästa gång?
 
 
Vi valde en jättefin kväll att traska på och att gå med härliga brudar samt känna endorfinerna sprida sig i kroppen efteråt gör att allt är värt det. Myschet trevligt.
 
 
En å annan tur runt Sidsjön har det blivit. Med sällskap av Camilla eller själv. Det fina med Sidsjön är ju att den har en lagom omkrets, samt är sjukt vacker.. om den inte invaderas av fågelbajs.. vilket är mindre trevligt.
 
I fredags satte jag en hatt på huvudet och traskade i väg till Sanna som hade en liten proseccokväll. Det är något speciellt med hatt? Man känner sig så uppklädd och fin? Fast min tanke var att "gå som jag ä" så kändes det ändå lite speciellt. Tips! Skaffa hatt människor!
 
 
Något att nämna från tryckerivärlden är definitivt nedan dekaler. Vår fredagsförmiddag spenderades nämligen med att stripa upp dessa logotyper på fem fönster. Riktigt rolig fredag! Har hängt på min kollega Mathias förr, när vi har stripat olika fönster, så det känns alltid roligt att få lära sig mer av denna bransch. Visst blev det snyggt?
 
 
Slänger in två naturbilder till, som jag blev så där äckel-nöjd med att ta.
 
 
Visst är dom vackra? Tagna runt 06 på morgonen med morgondagg hängades på stråna. Min fantasi har lätt att gå på högvarv när jag ser dessa bilder. Vad lurar i vattnet? Ligger det en krokodil i gräset? Eller är det små små minimänniskor som klättrar upp för grässtråt?
Jag måste väl ta tag i min dröm snart.. det där med att skriva en bok. Nån gång ska det bli av!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0