Morgonpigghetens nästa offer

2017-08-30 / 12:33:00

Kommer ni ihåg när föräldrarna eller far/morföräldrarna sa "Ja imorse var det fint väder i alla fall men då låg ju du och sov!". Det var liksom en liten pik till att man sov till klockan 10/11 på förmiddagen. När det var vanligt att man sov till den tiden, eller i alla fall till nio, så var det ju huuur normalt som helst.
Inga konstigheter what so ever.
 
Men nu har det hänt något. Livet har tagit sig en ny vändning. Jag har kastat upp täcket i luften och vänt det när det lytt gravitationsteorin. Jag har flippat pannkakan. Jag har gjort en 360. Jag har vänt ut och in på örngottet. Jag har sakta vänt ner kakao i grädde. Okej, den sista liknelsen var kanske inte så tydligen för den som aldrig "vänt grädde", men skit samma. Jag har börjat gått upp tidigare på mornarna!
 
Det fina med detta är att jag hinner se solen på morgonen, som eventuellt försvinner under dagen. Jag får en fin start på dagen och känner mig inte lika morgontrött. Fantastiskt. Det betyder alltså att det är jag som numera säger "Jo men imorse, du vet IMORSE, då var det fint minsann". Jag har alltså tagit efter, på mina föräldras och mor/farföräldrars morgonpigghet. Det trodde jag verkligen inte skulle hända, men de är rätt skönt. Att delvis ha fina mornar på vardagarna men även hinna med mer på helgerna. Det är fint.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0