Att nå mål..

2017-03-19 / 21:31:35

Det här med att nå sina mål är ju rätt speciellt. Hela veckan har jag klurat på den där trappmaskinen på gymmet. Det finns nämligen en high score i den.. Som är otroligt hög, gissningsvis har folk gått på'n i två timmar. Huuuur klarar man det? 


En kvart.. Tjugo minuter är jobbigt. Hur kan då folk hålla på å gå så länge? 

Målet sattes. En timme på trappmaskinen, med toppar på 10 min, dalar (aktiv vila) på 5 min. Det borde gå. Det är inte omöjligt. Svettigt å apjobbigt men inte omöjligt. Så den idén har jag klurat och tänkt på hela veckan tills idag. Jag är ju inte en spontan människa, vilket ni säkert vet..  Hade aldrig ens funderat på det om tanken inte fått gro. 

Så idag.. Gjorde jag det! Wiie! Det gick! Haha så sjukt! Det var som att vinna en Oscar, så många jag vill tacka. Haha, härlig känsla av att lyckas. 

Det är ju gött med mål som man strävar efter. Inte sant? Man klurar och filurar på saker man vill uppnå. Den där perfekta lasagnen, klara alla banor på super Mario, läsa ut den där boken eller kanske överleva den där presentationen framför klassen/kollegor. Ibland misslyckas man å ibland klarar man av saker man inte trodde var möjliga. Stort som smått. Det är häftigt. 

Mmh. Vilken bra söndag det blev. Apropå mål, så har jag nog fler kortsiktiga än långsiktiga tror jag.. Mitt nästa är torsdag. Det blir en bra start på ett positivt veckoslut. Hoppas ni där ute i cybervärlden också har ett eller flera mål i veckan som kommer. Stora som små. 👌


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0