En helg i Jämtlandet

2017-03-30 / 15:13:00

Förra helgen var väldigt fin ur många synvinklar. Min torsdagskväll började med Guldäggsvernissagen som vi på Kaltes hade tillsammans med kommunikationsbyrån Frosting.
Vi visade upp alla nominerade bidrag till Guldägget som är en PR-tävling. Väldigt kul att få träffa gamla och nya bekanskaper och se bidragen. Min favorit är helt klart Delicato, som har utvecklat sin marknadsföring kopiöst den senaste tiden. En av deras annonser vill jag minnas var med och tampades om "Annons priset" och löd "Hela Sverige Bakar Inte" med avsändare Delicato.
 
Älskar verkligen smart och humoristiska budskap. Det är så fantastiskt roligt att läsa en copy som är välskriven och genomarbetad och finurlig. Hoppas verkligen de vinner ett guldägg.
 
 
 
Efter Guldägget så åkte jag till Östersund strax efter 18:00. Sov över hos Linnéa och Johan (tusen tack för trevligt sällskap och sovrum) och begav mig sedan ut på möten i Östersund under hela fredagen. Grymt trevligt och effektiva möten. En lunch med Serena och Linnéa hanns dessutom med! Riktigt bra dag med andra ord innan jag åkte mot Strömsund.
 
Eftersom Sundsvall i princip saknar snö numera är det som att kliva ut ur garderoben i Narnia när man passerar Östersund och åker mot Ström. Plötsligt försvinner våren och värmen och en isande kyla och snö möter däcken man färdas på. Det är ganska häftigt att se förändringen i landskapet, även om jag blir lite sorgsen med tanke på klimatet som förändras.
 
Hur som haver en fin helg i Strömsund blev det. Tusen tack för den!
 
 
Måste även nämna Jorm, hunden som busigt tog sig upp i soffan. Kröp så nära han kunde och gosade in nosen mot min hals och somnade där en stund. Jag blev så förvånad att han ville komma så nära eftersom jag aldrig varit med om att en hund gör så.. Men väldigt sött minst sagt.
 
Lyckad helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0