Djungelboken

2017-05-15 / 16:30:00

Det börjar närma sig premiär för Kvartersteaterns Djungelboken. Biljetter hittar du HÄR eller sök på Djungelboken på Entré Sundsvalls hemsida, en del föreställningar är redan nu slutsålda. Sedan i februari har vi repat fram olika scener och just nu har precis börjat vara ute på norra berget för att få in känslan av omgivningen och scenen. Den 10 juni är det premiär och då kommer vi vara redo att ge er en härligt fin föreställning.
 
 
För min del började resan i höstas, i september på Kuben. Varje onsdag i två timmar hölls teaterövningar med improvisation och sådant. Vilket har känts väldigt bra och väldigt läskigt i mellan åt. Men i februari skiftades syftet och vi ställde in oss på att börja repa på riktigt. Rollerna delades ut och vi samlades måndag eller onsdag för att repa de olika scenerna. 
 
 
Jag spelar Mowglis mamma Magena, apa och varg. Vilket innebär snabba klädbyten och skiftningar i rörelsemönstret. Mina olika roller har lite olika personlighetsdrag dessutom, så det gäller att snäppa in och ut ur dom på ett bra sätt.
 
Det här med teater är och har alltid varit roligt tycker jag. Att gå in i en roll, skjuta bort sin egen personlighet och leva sig in i scenarion, ja tysh om dä. Personligen gillar jag det bäst när det är mycket känslor, när man får överraska publiken med att leva sig ut i känslan som karaktären känner.
 
Djungelboken kommer bli en väldigt sevärd föreställning. Vi har en scenograf som har visat hur hon vill att scenen ska se ut (byggnadsställningen är redan nu uppe), Jessica och delvis Tompe som är regissör som hela tiden kommunicerar med oss hur hon vill ha sina scener och hur vi ska agera, Sia som är kostymör som framställer våra olika scenkläder (lånad bild här nedan från henne) en sminkös som kommer visa oss hur vi ska sminka och fixa håret inför varje scen. Eric som fixar allt ljud som kommer höja känslan kring föreställningen. Jürgen som visar hos hur vi ska röra oss och slåss som de olika djuren. Jag trooor jag inte glömt att nämna någon... :) 
 
 
Självklart har vi alla skådis-kollegor som gör resten av rollerna! Inte att förglömma. Dom är köng (som vi säg i Sundsvall). På detta sätt växer Djungelboken fram sakta men säkert.
 
Så glöm nu inte att köpa en biljett om du vill komma in i denna värld för några timmar i sommar. :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0